خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احضار وزرای کشور و دفاع سابق عراق به علت برخورد با معترضان

بر اساس اعلام شورای عالی قضایی عراق،  هیئت تحقیقات جهت بررسی پرونده حوادث تظاهرات اعتراضی در این کشور وزیران کشور و دفاع دولت سابق را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی، عبدالغنی الاسدی، رئیس دستگاه امنیت ملی و عبد الوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم درباره اقدامات قضایی مرتبط با کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی گفت‌وگو کردم.

زیدان گفت: هیئت‌های ویژه تحقیق در این پرونده‌ها چند حکم بازداشت در حق تعدادی از کارمندان وزارت دفاع و کشور صادر کردند اما بر اساس قوانین ارتباطات نظامی و نیروهای امنیت ملی برای اجرای این حکم‌ها باید موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر کشور اخذ شود.

رئیس شورای عالی قضایی عراق افزود: هیئت تحقیقات قضایی در رصافه وزرای کشور و دفاع دولت قبلی را برای بازجویی و جمع‌آوری اطلاعاتی مرتبط با تحقیقات در این پرونده احضار کرد.

او تاکید کرد: تعدادی از افسران بازداشت شده در این پرونده تحت بازجویی هستند و برای تعدادی دیگر نیز حکم‌هایی از سوی دادگاه‌های مربوطه صادر شده که در حال حاضر تحت بررسی دیوان عالی کشور قرار دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا