خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وجود ۵ هزار تیر برق فرسوده در دشتستان بوشهر

«مدیر امور توزیع برق برازجان از وجود بیش از ۵ هزار تیر برق فرسوده در دشتستان خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار و 300 انشعاب برق غیرمجاز در دشتستان وجود دارد که رقمی بالای ۶۰ میلیارد تومان به صنعت برق تحمیل می‌کند.»

پایگاه خبری دیار جنوب نوشت: «مدیر امور برق برازجان شنبه 9 دی‌ماه 1402 در نشست خبری شنبه‌های پاسخگویی مدیران در فرمانداری دشتستان بابیان اینکه نرخ انرژی توزیع‌شده به زیر ۱۳۰ دقیقه رسیده است اظهار داشت: با واگذاری امور اداری به بخش خصوصی شاهد کاهش مراجعات و حضور مردم به اداره برق و جلب رضایتمندی بودیم.

او از دیگر اقدامات مهم و اساسی در برق را صدور قبض برق سبز عنوان کرد و اضافه کرد: این کار در جهت حمایت از محیط‌زیست بود که سالانه ۵۳۰ هزار اشتراک باعث چاپ بیش از ۳ میلیون قبض می‌شد که هم‌اکنون به‌صورت پیامکی درآمده است.
شمسی فرد بابیان اینکه ۶۰ هزار مشترک برق در بخش مرکزی شهرستان دشتستان وجود دارد ابراز داشت: از این مقدار ۴۰ هزار مشترک تک فاز و بقیه آن‌ها مشترک برق ۳ فاز هستند.

او با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ ترانس توزیع هوایی و زمینی در بخش مرکزی دشتستان وجود دارد اذعان داشت: در سال جاری در بخش مرکزی ۳۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های شاخص هزینه شده است. او در تشریح پروژه‌های شاخص بخش مرکزی دشتستان در سال جاری گفت: برق‌رسانی به مسکن ۲۴۰ واحدی ولایت و برق‌رسانی به مسکن ۹۶ واحدی ایثارگران، تعویض سیم به کابل ۲۵ کیلومتر در روستاها و اجرای ۲۵ کیلومتر تعویض سیم به کابل در برازجان را ازجمله پروژه‌های شاخص سال جاری عنوان کرد.
او در خصوص مطالبات اداره برق برازجان گفت: در حال حاضر مطالبات برق برازجان از بوشهر ۴۰ میلیارد تومان هست که بیشترین آن مربوط به مهروموم‌های قبل است.

مدیر امور برق برازجان از شهروندان خواست تا مصرف برق را مدیریت کنند و بیان داشت: از اول دی تا پایان اسفندماه نرخ برق بر اساس تعرفه سرمایی محاسبه می‌شود و هیچ‌گونه افزایش قیمت برق نداریم. او بابیان اینکه درمجموع در شهرستان دشتستان ۱۱۲ هزار اشتراک برق وجود دارد ابراز داشت: بیش از ۴۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در شهر برازجان و بخش مرکزی دشتستان وجود دارد که رقمی بالای ۶۰ میلیارد تومان به صنعت برق تحمیل می‌کند.
شمسی فرد با اشاره به اینکه هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت روشنایی از مردم گرفته نمی‌شود تأکید کرد: ۲۳ هزار چراغ روشنایی در بخش مرکزی دشتستان وجود دارد که برای تعمیر آن‌ها هزینه بالایی باید صرف شود.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص تعداد تیر برق‌های فرسوده در دشتستان گفت: بیش از ۵ هزار پایه تیر برق فرسوده در شهرستان دشتستان وجود دارد که برخی قابلیت جابجایی دارند. سالیانه بیش از صد پایه فرسوده در شهرستان دشتستان تعویض می‌شوند.
او در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب در خصوص جابجایی تیر برق‌های در مسیر و خیابان اذعان داشت: وظیفه اصلی جابجایی تیر برق‌های در مسیر و خیابان بر عهده شهرداری بوده و این اداره آمادگی همکاری با شهرداری‌های برازجان و دالکی برای جابجایی این تیر برق‌ها را دارد.

مدیر توزیع امور برق نواحی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه مسئولیت توزیع برق در شش بخش شهرستان دشتستان را بر عهده دارد ابراز داشت: در آبپخش ۱۳ هزار، شبانکاره ۹۷۰۰، وحدتیه ۸ هزار، سعدآباد ۱۰ هزار، بخش ارم ۵ هزار، بوشکان 5500 اشتراک برق وجود دارند که مجموعاً 51 هزار و 320 اشتراک برق در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

او در ادامه گفت: 48 خط فشار متوسط و ۸ خط اختصاصی، ۲۲ هزار لامپ و ۷۵۰ اشتراک کشاورزی داریم که بیشتر این اشتراک‌ها در بخش‌های ارم و بوشکان هستند.

پرویزی در خصوص تشریح 10 اقدام یک سال گذشته گفت: این اقدامات بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۲ میلیارد ریال در شهرستان دشتستان انجام‌شده و ۱۳ مورد بااعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در صف مناقصه هستند. مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تأمین برق مطمئن و پایدار، کاهش تلفات، نرخ انرژی و خاموشی و وصول مطالبات را ازجمله وظایف شرکت توزیع برق عنوان کرد و اظهار داشت: درزمینهٔ کاهش تلفات با 11 درصد و در خصوص خاموشی با 116 دقیقه در سال مقام‌های خوبی در کشور کسب کرده‌ایم.

او در خصوص دستاوردهای صنعت برق استان در سال جاری گفت: احداث ۳۳ کیلومتر خط ۶۶ کیلوولت برای تأمین آب شرب شهرستان جم بعد از ده سال بااعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان و احداث ۱۵ کیلومتر خط فشار متوسط از ایستگاه اتحاد تا پمپاژ حاج مهدی را ازجمله دستاوردهای برق استان بوشهر در سال جاری برشمرد.

پرویز فرزین پور از اهداء 900 پنل خورشیدی قابل‌حمل 100 واتی به عشایر استان خبر داد و گفت: سهمیه ۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی داده‌شده بااعتبار ۳۷۵ میلیارد تومان گرفته‌شده است.
او از همشهریان خواست تا در راستای محافظت از وسایل برقی خود حتماً از محافظ استفاده کنند بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد وسایل الکتریکی مردم محافظ الکتریکی دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص پرداخت خسارت برق به تأسیسات و لوازم‌خانگی مردم خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تا سال ۱۴۰۰ متعهد به پرداخت خسارت به شهروندان بود و بعدازآن خسارت برق فقط به منازل کامل سوخته و منجر به فوتی برق پرداخت می‌شود.

او در پایان تأکید کرد: وزارت نیرو خسارت‌های برق همشهریان را که تا پایان سال ۱۴۰۰ ثبت‌شده‌اند تا پاسان سال جاری به‌طور کامل پرداخت خواهد کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا