خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – محسن اسماعیلی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سال 1344 به دنیا آمد. او متولد محله‌ای در جنوب شرق تهران است.

اسماعیلی دارای تحصیلات حوزوی بوده و از استادانی نظیر حضرات آیات مجتبی تهرانی، خامنه‌ای، فاضل لنکرانی، امامی کاشانی، موسوی بجنوردی، مرعشی شوشتری، محقق داماد و جعفر کریمی درس آموخته است. او دکتری حقوق خصوصی خود را نیز از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده و به‌عنوان دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای اسماعیلی آمده است، او «در سال 1379 به عنوان پژوهشگر برگزیده مورد تشویق رئیس‌جمهور وقت قرار گرفت» و «دو کتاب او با عنوان ««کلیات علوم قرآن» در سال ۱۳۷۴ و «قوه قاهره» در سال ۱۳۷۹ به عنوان کتاب سال معرفی شد».

اسماعیلی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز در میدان نبرد حضور داشت و در عملیات‌های  خیبر، بدر، والفجر ۸، فتح یک و کربلای پنج و… شرکت کرد و جانباز شد.

اسماعیلی در سال 1380 به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد. او شش سال بعد نیز با بالاترین رای نمایندگان مجلس به فعالیت خود در شورای نگهبان ادامه داد و در سال 1392 نیز توانست با کسب بیش از نود درصد آرا نمایندگان به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شود.

اسماعیلی که در سال 1385 گواهی اجتهاد خود را دریافت کرد، در انتخابات مجلس خبرگان در سال 1394 کاندیدا شد و در فهرست «خبرگان مردم» که مورد حمایت جریان اصلاحات و اعتدال بود قرار گرفت و در نهایت از سوی مردم به‌عنوان نخستین فرد غیر معمم به مجلس خبرگان راه یافت.

محسن اسماعیلی که چهره‌ای متفاوت در میان اعضای شورای نگهبان به حساب می‌آمد در تیرماه سال 1398 از سوی رئیس جدید قوه قضاییه به مجلس معرفی نشد تا فعالیت او در شورای نگهبان این گونه به پایان برسد.

آقای اسماعیلی از چهره‌های جریان میانه‌رو است که سابقه‌ی طولانی حضور در شورای نگهبان و فعالیت به عنوان نماینده‌ی مجلس خبرگان را در کارنامه‌ی خود دارد.

محسن اسماعیلی: هرگز به کاندیداتوری فکر نمی‌کنم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا