خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – سعید نمکی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

سعید نمکی، وزیر بهداشت در سال 1337 به دنیا آمد. او متولد کاشان در استان اصفهان است.

نمکی دارای  دکتری داروسازی و تخصص ایمونولوژی  بوده و به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای نمکی در فضای مجازی آمده است، او «نخستین وزیر بهداشت پس از انقلاب است که پزشک نیست».

نمکی پیش از حضور در دولت سابقه‌ی مدیریتی در چند کارخانه‌ی داروسازی و همینطور ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان را داشته است.

سعید نمکی در سال 1394 با حکم محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور اجتماعی و عمومی این سازمان شد. او مدتی نیز به‌عنوان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کرد.

پس از تشدید اختلافات میان وزیر وقت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه که در نهایت به کناره‌گیری سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی انجامید، سعید نمکی با حکم رئیس‌جمهور و رای اعتماد مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

مهم‌ترین اتفاق دوران حضور نمکی در وزارت بهداشت به موضوع شیوع کرونا بازمی‌گشت. حضور پررنگ او در رسانه‌ها که به دلیل شیوع این بیماری بود نمکی را بیشتر از قبل به جامعه شناساند. برخی عملکرد او در مقابله با کرونا را به نسبت سایر کشورها و به شکل نسبی خوب ارزیابی می‌کنند و برخی دیگر اما محدود بودن اختیارات وزیر بهداشت و اختلاف نظر او و دیگر مسئولان را از دلایل ناموفق بود عملکرد نمکی در دوران شیوع کرونا می‌دانند.

از جمله حاشیه‌های فعالیت سعید نمکی در همه‌ی این‌ سال‌ها علاقه‌ی او به شعر و شکار است. «پگاه کاشانی» تخلص شاعری اوست و منتقدانش نیز مدعی هستند که تمایل او به شکار در زمانی که مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بود از دلایل تغییر سیاست‌های این سازمان در دولت دوم روحانی بوده است!

آقای نمکی از چهره‌های جریان میانه‌رو است که اظهارنظر سیاسی چندانی نداشته و بیشتر در حوزه‌ی تخصصی خود مشغول فعالیت است.

سعید نمکی ۱۴۰۰ می‌آید؟ جهانپور: الان وقت این حرف‌ها نیست

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا