خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لو رفتن تقلب ورزشکار چینی که در مقعد خود پیامگیر جاگذاری کرده بود!

ایندیپندنت نوشت:

یان چنگ‌لانگ، شطرنج‌باز ۴۸ ساله چینی که یک‌شنبه ۲۶ آذر در رقابت‌‌های غیرحرفه‌ای استان هاینان چین به مقام قهرمانی رسید، با اتهام مدفوع کردن در وان حمام هتل محل برگزاری این مسابقات و استفاده از یک ‌دستگاه پیام‌رسان که «در مقعدش جاسازی شده بود» مواجه شد و مقام قهرمانی را از دست داد.

این شطرنج‌باز که از او به عنوان «شاه» ژیانگ‌چی (شطرنج چینی) یاد می‌شود و برنده ۱۰۰ هزار یوان (۱۱ هزار پوند) در این مسابقه شد، متهم است که از یک دستگاه پیام‌رسان برای تقلب در این رقابت‌ها استفاده کرده است.

به گزارش گاردین، انجمن شطرنج چینی این کشور، دوشنبه این هفته اعلام کرد که مقام قهرمانی یان چنگ‌لانگ به اتهام «اخلال در نظم عمومی» و نمایش «شخصیت بسیار بد» از او سلب شده و جایزه قهرمانی نیز پس گرفته شده است.

گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی چین نیز حاکی از آن است که چنگ‌لانگ با استفاده از یک دستگاه پیام‌رسان که شبیه توپک مقعدی است، پیام‌هایی را با باز و بسته‌کردن مقعد خود به یک کامپیوتر ارسال و پاسخ مورد نیاز برای حرکت بعدی مهره خود را از طریق ارتعاش این دستگاه دریافت کرده است.

این شطرنج‌باز چینی همچنین به مدت یک سال از شرکت در هرگونه رقابت ورزشی در چین محروم شد. یان چنگ‌لانگ اتهام تقلب در این رقابت‌ها را رد کرد اما پذیرفت که پس از مبتلاشدن به اسهال نتوانسته خود را کنترل کند و در وان حمام هتل محل برگزاری مسابقات مدفوع کرده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا