خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سورنا ستاری: باید از اقتصاد نفتی جدا شویم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای رسیدن به جایگاه علمی بالاتر و توسعه شرکت های دانش بنیان باید از اقتصاد نفتی جدا شویم.

به گزارش ایسنا ستاری عصر امروز ۱۵ شهریور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: تسهیل گری برای ثبت و ایجاد شرکت های دانش بنیان لازمه توسعه پارک استان بوده و زمینه ساز جذب نخبگان علمی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در پارک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان زمانی رخ می دهد که همه نگرش ها برای دست یابی به این اقتصاد مثبت باشد، تصریح کرد: توسعه امری درون زا است که برپایه نیروی انسانی فعال و در درون استان باید رخ دهد.

ستاری با تاکید بر اینکه صنعت باید در کنار علم و فناوری و پژوهش باشد، خاطر نشان کرد: باید نتیجه آموزش را در اقتصاد دید در غیر این صورت باید در آموزش و پژوهش خلا ها را رفع کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای رسیدن به جایگاه علمی بالاتر و توسعه شرکت های دانش بنیان باید از اقتصاد نفتی جدا شویم، اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد جوان های دارای تفکر پژوهشگر است و نیاز است دولت زیرساخت ها را دراین حوزه تامین و ریسک سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان راکاهش دهد.

ستاری با بیان اینکه اعتبار لازم برای توسعه پارک علم وفناوری آذربایجان غربی باید تامین شود، یاد آور شد: کارهای اداری ثبت شرکت ها، اخذ مجوز ها توسط صندوق پژوهش فناورانه ایتان باید تسریع یابد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از ۲۵ سال در زمینه آرتمیا در آذربایجان غربی تحقیق شده ولی متاسفانه هیچ محصولی دراین خصوص به بازار عرضه نشده باید برای تجاری سازی این تحقیقات شرکت های دانش بنیان دراین حوزه تاسیس شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا