خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت ضرغامی از «عادت بد انقلابی‌ها»

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما می‌گوید: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد. امروز انقلابی‌ترین نیروهای ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند؛ خودشاقول‌پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی شامگاه دوشنبه (۱۷ شهریور) طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که محیط احزاب و تشکل‌های سیاسی، فضای مجازی است که امروز همه شئون ما را دربر گرفته، تاکید کرد: هدایت افکار عمومی بدون توجه به قواعد این محیط امکان‌پذیر نیست و استقلال سیاسی نیز بدون استقلال فکری حاصل نمی‌شود اما رفتارهای قیم‌مآبانه باعث سلب اندیشه و قدرت تشخیص در میان نخبگان شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی القاب و عناوین ساختگی که مورد نکوهش است، موجب توهم برخی شخصیت‌ها شده و با تأسف مجدد باید گفت، حتی برخی از متفکران ما هم گروگان طرفداران خود هستند.

رییس اسبق صداوسیما در ادامه سخنانش با بیان این‌که در مورد مهم‌ترین مسائل جامعه مثل نقدینگی، سهولت کسب‌وکار، موانع تولید و مسکن جلسات متعددی با کارشناسان مختلف از حوزه‌های متفاوت اجرایی و دانشگاهی داشته است، گفت: برخی نظرات کارشناسان اقتصادی ۱۸۰ درجه با هم متفاوت است اما تفکر مهندسی می‌تواند بهترین جمع‌بندی را انجام دهد و راه‌حل بهینه را با قاطعیت انتخاب و اجراء کند.

ضرغامی با بیان این‌که امروز کار فرهنگی یعنی سازندگی، یعنی ارائه خدمات ضروری به مردم؛ گفت: وفاق و نزدیک کردن آحاد مردم و خواص جامعه از ضروریات حل مشکلات جامعه است. کشور با تفرقه، اختلاف و درگیری جناحی و حزبی به جایی نمی‌رسد و تعبیر رهبری از کلمه «خودی» راه‌حل مناسبی در این زمینه است.

وی با ابراز تاسف از آنچه کج‌سلیقگی در فعالیت‌های سیاسی خواند، اظهار کرد: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد. امروز انقلابی‌ترین نیروهای ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند؛ آن‌هم بر سر عناوینی که با گفت‌وگو و همدلی به راحتی حل می‌شود. گفت‌وگو و مدارا با جدی‌ترین منتقدان درون نظام می‌تواند به رفع سوءتفاهم، با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود.

رییس اسبق صداوسیما تصریح کرد: خودشاقول‌پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده‌اند. همیشه نگران ریزش‌های رویش‌ها بودم و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار دادم.

ضرغامی در پایان اظهار کرد: عصر ما عصر جولان میکروقدرت‌ها و غلبه قدرت جریان بر جریان قدرت است. نوجوانان و افراد کم‌سن‌وسال بازیگران این عرصه هستند و احزاب و گروه‌های سیاسی باسابقه، باید برای این واقعیت برنامه داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا