خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال برگزاری جلسه ویژه شورای شهر درباره گزارش مالی شهرداری

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد مالی شهرداری در حوزه بودجه غیر نقد، گفت: شهرداری در این زمینه موفق نیست و برخی از اعضای شورا درخواست تشکیل جلسه ویژه دارند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: از ۱۵ مهر ماه هفته تهران آغاز می‌شود و بحث برنامه ریزی شهرداری برای این روز و همچنین تهران ۱۴۰۰ مطرح شد و شهرداری برنامه‌های خود را اعلام کرد و اعضای شورای شهر نیز نظرات کارشناسی خود را در این خصوص اعلام کردند.

وی با بیان این که بلافاصله جلسه شورای شهر آغاز شد و اعضا با ارائه چند نطق و تذکر مطالب خود را بیان کردند، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش مالی شهرداری تهران از سوی خزانه شورا قرائت شد که نشان می‌دهد شهرداری در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضای شورا نیز نگرانی‌های خود را در این خصوص ابراز کردند و حتی درخواست داشتند که جلسه ویژه‌ای در این مورد از سوی هیات رئیسه برگزار شود. البته این مسئله مشکل سه ساله شهرداری است که نشان می دهد محافظه کاری زیادی دارند و این مسئله به نبود جسارت برمی‌گردد که دست بسیاری از شهرداران مناطق بیش از حد بسته است.

وی با بیان این که برای جذب بودجه غیر نقد باید مسیر طولانی طی شود، گفت: در گذشته اگر پیمانکار از شهرداری منطقه طلبکار بود یک ملک با قیمت کارشناسی تهاتر می‌شد. اما حالا طی ابلاغیه‌ای اعلام شده که واگذاری املاک تنها با برگزاری مزایده امکان پذیر است یعنی طلبکار شهرداری نیز باید وارد مزایده شود که این مسئله سبب شد شهرداران مناطق یا نتوانند کارهایشان را به خوبی انجام دهند یا نمی‌توانند بدهی‌شان را پرداخت کنند.

هاشمی افزود: هر چند که برگزاری مزایده از یک سو باعث عدم ایجاد سو تفاهم می‌شود اما روند کار را کند کرده و به نظر می‌رسد که شورای شهر باید ورود پیدا کرده و با حفظ شرایط، اختیارات را بالا ببرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا