خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوت زنى در تاريكى و براى تاريكى

جابر ساجدی در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره‌ی یک مورد به نام سوت زنی نوشت:

خانم صبا (صفورا) آذرپيك مدتى است بواسطه آونگارد بودنش در افشاگرى پديده‌هاى ناصحيح‌ها  و ناصواب‌ها در فرايندهاى انتصابات مديريتى و البته مسوولین برآمده از فرآیندهای انتخاباتی در سطوح مختلف مورد توجه در فضاى مجازى قرار گرفته است. اين رویه چندان که در کشورهایی با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران آزاد و مستقل جا افتاده، فى نفسه مى‌تواند ساختار مديريتى كشور را كه در دوره‌هاى مختلف افرادى به ناشايستگى در مسند مديريتى نشسته‌اند را قدرى پالايش كند و يا موجب شود انتصاب ناصحيح و ناصواب يا صورت نگيرد يا با هزينه بسيار بالا انجام شود.

اخيراً در مورد آقاى سالارى ايشان به همان شيوه سوت زنى خود مطالبى طرح كردند كه گمان مي‌كنم ناخواسته اين سوت زنى ايشان نه در جهت روشنگرى كه گامى براى تاريكى بوده است.

نكاتى كه تاكنون ايشان در مورد آقاى سالارى گفته‌اند معطوف به چند محور اصلی است: ۱- فرار ايشان به خارج براى دستگير نشدن به دلیل فساد و تخلف ۲- جعل مدرك دكتراى ايشان.

فارغ از صحت اصل موضوع و اثبات یا رد توانمندی نامبرده برای این سمت که معرفی و تصمیمش از وظایف دولت و تاییدش از اختیارات مجلس شورای اسلامی است، در اين يادداشت فقط به ادعاهاى مطرح شده توسط خانم آذر پيك پرداخته می‌شود که حتی در جدیدترین اظهاراتش خواسته یا ناخواسته حتی دستگاه‌های نظارتی از بخش‌های مختلف نظام و دستگاه قضایی را هم متهم به فساد سیستماتیک کرده است!

١- فرار به خارج کشور بخاطر فساد: حتما خانم آذر پيك مي‌دانند در فرآيندهاى انتصاباتى در سطوحى چون استاندارى يا رياست يك سازمان حساس و ملى چون تامين اجتماعى، دستگاه‌هاى امنيتى تمامى فرايندهاى بررسى‌هاى امنيتى را بر اساس دستورکار و رویه مشخصی توسط چند لایه کارشناس و مدیر انجام مي‌دهند و پس از حصول اطمينان از نبود هيچ كد ضد امنيتى فرد را تاييد مي‌كنند.

مصطفی سالارى بدون پایگاه و تعلقی در ساختار سنتی قدرت و حاکمیت، دو دوره استاندار بوده و هم اكنون مدیرعامل سازمان تامين اجتماعى است و بدون کوچکترین تشکیک و ترديدی همه بررسى‌هاى امنيتى در مورد صلاحيت ايشان توسط دستگاه‌هاى امنيتى انجام شده است. اتهام و ادعاها محلی از اعراب ندارد و نمی‌توان با تدلیس رسانه‌ای این مسیر را منحرف نشان داد.

اتفافا خانم آذرپیک که خودشان و بعضی اعضای خانواده‌شان بی‌ارتباط و ناآشنا به فرآیند ورود به بخش‌ها و سطوح مختلف نظام اداری کشور نیستند و از طرفی خودشان هم سبقه چرخشکار در دستگاه قضایی را دارند، نمی‌توانند اینطور قضاوت نادرست یا شاید حتی فرافکنی و مغالطه کنند.

٢- مدرك دكترا: اينكه مدرك دكتراى آقاى سالارى از فرانسه درست است يا نه و يا چرا با دكترای حقوق از دانشگاه تهران نامزد وزارت صمت شده، يك مغالطه است. چرا مغالطه؟

سطوح مديريتى به چهار دسته تقسيم مى شوند: ١-سطح عملياتى ٢-سطح تصميم گيرى ٣-سطح تصميم سازى ٤- سطح افق سازى

وزير يك موقعيت تصميم سازى و افق سازى است و قاعدتاً در اين موقعيت توانايى‌هايى لازم است كه بطور خلاصه عبارتند از:

١- توانايى بهره مندى از عقول منفصل (ايجاد بستر مشاركت صاحب نظران)

٢- توانايى مقاومت در برابر مقاومت‌هاى بازدارنده رشد و توسعه

٣- توانايى ايجاد و بسط خلاقيت‌هاى سازمانى

٤- توانايى فراگيرى سازى ايده‌هاى خاص مديريتى خويش در تمام سطوح سازمان

رصد عملکرد سالارى در دو دوره مديريتى در استاندارى دو استان مهم و پرچالش بوشهر و گيلان و هم اكنون در وسیع و چندبعدی سازمان تامين اجتماعى با ۴۲ میلون نفر خدمت‌گیرنده نشان داد مديرى توانمند در سطح تصميم سازى و افق سازى و تحول‌آفرینی است و تمام چهار توانايى را كه گفته شد در ايشان بطور بسيار قابل قبولى وجود دارد.

لازم است خانم صبا آذر پيك بدانند ما در ايران امروز به مديران و وزيرانى نياز داريم كه اين چهار توانايى را داشته باشند؛ حال دكترا با هر گرایشی از ايران داشته باشد يا فرانسه یا هر جای دیگر!

خوب است بدانيم كه آقاى استفان لوون نخست وزير سوئد دو سال در دبيرستان تحصيل كرد و سپس در هنرستان جوشكارى آموخت!

سوئد براى موقعيت مديريتى چون نخست وزير نياز به آن چهار توانايى كه گفته شد دارد تا اينكه مدرك دكترا داشته باشد يا نه!

آقاى سالارى توانايى‌هاى چهارگانه ذكر شده را دارد و اين كفايت مي‌كند.

كاش همه وزراء اين توانايى را داشتند ولى مدرك دكترا نداشتند، در اين صورت وضعيت ما بهتر از اين بود كه اكنون است.

کاش صبا آذر پيك سوت زنى‌اش را در روشنايى و براى رفع تاريكى انجام دهد نه در تاريكى و براى تاريكى!

گزارش شنود یا ادعای دروغ یک خبرنگار؟!

پاسخی به ژست افشاگرانه‌ی صبا آذرپیک

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر چنانچه مدیران انتصابی از چندین لایه امنیتی و غیره برای بررسی صلاحیت عبور میکنند ، پس این حجم فساد از کجا آمده ؟
    تامین اجتماعی کارنامه قابل دفاعی ندارد که مدیریت ایشان ملاکی بر تایید صلاحیتشان باشد.
    ظاهراً شما از طرفداران برخورد با فساد بصورت جناحی و گزینشی هستید .
    متاسفانه دیدگاه ملی و اخلاق نزد سیاستمداران ما کمیاب شده است

    4
    1
  2. مغالطه را نویسنده متن بصورت حرفه ای انجام داده. آنجا که صحبت از مدرک دکترا از فرانسه هست حرف خانم آذرپیک معطوف به جعلی بودن این ادعاست نه نوع دکترا. قاعدتا اگر ثابت شود که ایشان بدون داشتن دکترا از فرانسه؛ متوسل به دروغ و فریبکاری شده اند مستقل از اینکه اصلا چه مدرکی دارند یا چه مدرکی به درد مدیریت و وزارت می خورد، صحبت اصلی این است که چنین شخص فریبکاری نباید نه وزیر شود و نه رئیس سازمان تامین اجتماعی.
    خوب است بجای این توجیهات ایشان در مورد مدرک تحصیلی شان از فرانسه شفاف سازی کنند. متاسفانه در این مورد سکوت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا