خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای روحانی! مدرسه و دانش‌آموز، پادگان و سرباز نيست

محمدرضا سقائیان‌فرد، عضو شبکه بهداشت درمان شیراز در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز که نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور روحانی است، نوشت:

باسمه تعالي

مملكت را با تدبير اداره كنيد نه با زورسرنيزه

سخنان جنابعالي در شروع سال تحصيلي 1399-1400 بيشتر از آنكه مايه دلگرمي و آرامش به خانواده‌هاي دانش آموزان سراسر كشور باشد موجي از اضطراب و دل‌نگراني را برايشان به ارمغان آورد. وقتي سخن از پادگان و سخت‌گيري رعايت پروتكل بهداشتي به ميان آورديد نشان داديد كه اصلا نظرات كارشناسي حوزه بهداشت و درمان و ستاد ملي مباره با كرونا به سمع و نظرتان نرسيده و يا رسيده و بي توجه به آن چنين حكم مي‌رانيد. بازتاب نظراتتان را در فضاي مجازي حتما ملاحظه كرده ايد كه اميدوارم به شما رسانده باشند.

آقاي روحاني! بنده بعنوان عضو كوچكي از جامعه بهداشت درمان كشور مطالبي از نقطه نظر كارشناسي به حضورتان عرض مي‌كنم كه اميدوارم مورد توجه قرار گيرد و با تدبير و درايت بر اين مساله اعمال نظر نماييد نه با تحكم و زور و…

جمعيت دانش آموزان كشور بالغ بر 14 ميليون نفر كه در فضاهاي محدود كلاسي با تعداد ميانگين 30-35 دانش آموز و در مجموع با ميانگين تعداد 200-300 دانش آموز در پايه‌هاي مختلف در يك مدرسه مشغول تحصيل هستند. کدام سیستم تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌ها مطابق با استاندارد است؟

اين دانش آموزان مانند سرباز نيستند كه تحت اموزش‌هاي سخت و فشرده نظامي تربيت شده باشند و مانند چوب خشك فرمانبر فرمانده (معلمان) خود باشند. اينان بچه‌هايي هستند كه بعضا در دوران هيجانات و احساسات بچه‌گانه به سر مي‌برند و قدرت تميز بين خطر و ايمني را به خوبي بزرگسالان و سربازان ميدان رزم نمي‌دانند.

آقاي روحاني! اينان قادر نخواهند بود ساعات متمادي ماسك بر دهان در كلاس‌هاي محدود و كنار به كنار يكديگر نشسته و بدون كمترين حركتي خبردار! دست به سینه در كلاس به سخنان معلم خود گوش فرا دهند.

آقای حقوق دان! نگهداري و حفظ پاكيزگي و سلامت ماسك از استفاده از آن به مراتب مهمتر است و چگونه انتظار داريم بچه‌ها طي ساعات حضور در مدرسه چنين سلامتي را محفوظ نگه دارند در حالي كه اينان به آشاميدن و صرف ميان وعده نيازمند هستند؟ و بعضا با دست آن را لمس می‌کنند و در شوخی‌هایشان با یکدیگر آن را در میاورند و بر زمین و… میزنند و دوباره استفاده می‌کنند و یا بخاطر زیبایی ماسک هایشان با هم تعویض میکنند و…

آقای رئیس جمهور! چگونه امكان تجمع و بازي و شوخي‌هاي بچه‌گانه را مي‌خواهيد درساعات تفريح از آنان سلب كنيد و مانع از انجام آن به‌خاطر خطر ابتلا به كرونا شويد؟ حتما با چوب تر فرمانده پادگان (معاونان)!

آقای روحانی! همزمانی شیوع کرونا بافصل پاییز و شیوع انفولوانزا در مدارس و بین دانش‌آموزان خطر ابتلای تمام دانش‌آموزان و حتی معلمان را فراهم می‌آورد و تجربه شیوع آنفولوانزا در مدارس و بین دانش‌آموزان در سال‌های قبل قابل دست‌یابی است. اگرفقط يكي از دانش آموزان ناقل بي عملات شود با حضور در جمع همكلاسي‌هاي خود آيا به افزايش شيوع نرخ مبتلايان توجه داريد؟ به فرض که دانش آموزی مبتلا شد روند آموزشی وی چگونه دنبال خواهد شد تا عقب نماند بعد از حداقل دو هفته دوری از مدرسه به خاطر استعلاجی ابتلا به کرونا البته اگر زنده بماند.

آقای روحانی! تحمیل بار روانی استرس روزانه به والدین که بچه‌هایشان نکند امروز مبتلا شود، نکند فردا مبتلا شود و… و ادامه و پویا بودن این چرخه و بمب استرس‌زا چه ضرورتی دارد؟ به تبعات افزایش بیماری‌های روحی روانی در جامعه فکر کرده اید؟ باتوجه به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای بچه‌ها به بار مالی تحمیلی به خانواده‌ها دراین شرایط سخت اقتصادی فکر کرده اید؟

آقای روحانی! اکثر پزشکان و جامعه پزشکی و… هشدار داده‌اند که با بازگشایی مدارس شاهد افزایش شیوع ابتلا به کرونا خواهیم بود آیا به بار مالی و روانی تحمیل شده به سیستم خسته و با استقامت درمان کشور توجه دارید؟

آقای رئیس! وقتی برگزاری مراسم روضه وعزای سیدالشهدا(ع) در مکان مسقف ممنوع است و در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک آن هم به مدت 2 ساعت جهت 10 شب مجاز بود، چگونه برپایی کلاس‌های درس در فضای مسقف با کمترین فاصله‌گذاری اجتماعی و بمدت حداقل 4 ساعت در روز و بمدت 9 ماه مجاز و بیخطر تلقی میگردد؟ الله اعلم!

اقای رئیس جمهور! پیش از آنکه با اعتراض و نافرمانی مدنی والدین مبنی بر نفرستادن بچه‌هایشان به مدرسه و راه اندازی کمپین «نه به مدرسه حضوری» روبرو شوید، تدبیر کنید.

به تعبیر شاعر:

سرچشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

کلام آخر؛ پیشنهاد بنده بشرح ذیل جهت کاهش خطرات و آسیب‌های پیشگفت به منظور بررسی تقدیم می‌گردد. امید است در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

– استفاده از چندین روش به طور همزمان که جامعه دانش‌آموزی درشرایط مختلف را پوشش دهند و خانواده‌ها بسته به شرایط‌شان آن را انتخاب کنند.

1ـ ارائه پکیج آموزشی تصویری در قالب DVD

2ـ بارگذاری پکیج آموزشی تصویری بر روی سایت آموزش و پرورش استان‌ها

3ـ ارائه جزوه آموزشی

4ـ برگزاری کلاس آنلاین

5ـ برگزاری کلاس حضوری

6ـ اجرای خودخوانی توسط دانش‌آموزان، سپس شرکت در آزمون

7ـ حضور دبیران جهت رفع اشکال حضوری

8ـ برگزاری آزمون‌های آنلاین

9ـ برگزاری آزمون‌های حضوری

با یک نظرسنجی از والدین میزان داوطلبین هرکدام تعیین می‌شود.

• روش اجرای خودخوانی توسط دانش‌آموزان، سپس شرکت در آزمون روشی است که به دانش آموز اختیارداده می‌شود خودش دروس را به هر روشی که می‌داند بر اساس فصول و کتب درسی بخواند و با شرکت در آزمون‌ها و کسب نمره قبولی مدرک آن پایه صادر می‌شود. این روش کمترین هزینه را دارد.

باتشکر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا