خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات انفجار نزدیک سفارت ایران در جنوب بیروت

انصاف نیوز: دو عامل انتحاری که قصد داشتند به سفارت ایران در بیروت حمله کنند خود را در مقابل سفارت منفجر کردند که در این دو رویداد دستکم 23 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ براساس آمارهای اولیه در این انفجار‌ها که در منطقه “الجناح” در ضاحیه واقع در جنوب بیروت و صبح امروز (سه‌شنبه) رخ داده، دستکم 23 تن کشته و حدود 146 تن دیگر زخمی شده‌اند.
انفجارها در 10 متری سفارت ایران به وقوع پیوست و خسارات زیادی به ساختمان سفارت ایران در بیروت وارد شد.
در این انفجارها 12 خودرو در آتش سوخت و شش ساختمان در اطراف سفارت ایران نیز دچار خساراتی شدند.
هم‌چنین بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا در بیروت، دو انفجار به فاصله دو دقیقه به وقوع پیوسته که در انفجار اول یک عامل انتحاری با موتورسیکلت به سوی موانع امنیتی سفارت حرکت کرده و خود را منفجر کرده و در انفجار دوم یک عامل انتحاری با خودروی “رنو” بمب‌گذاری شده‌اش خود را منفجر کرد. پس از انفجار نیروهای امنیتی اطراف محل انفجار را محاصره کردند.
در همین حال به گزارش سایت النشره، سفارت ایران از سلامت غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان خبر داده و عنوان داشته که خود سفارت هدف قرار نگرفته است. با این حال شبکه العالم از شهادت ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی سفارت ایران خبر داده است. هم‌چنین حجت‌الاسلام سید عیسی طباطبایی، از روحانیون ایرانی نیز در میان زخمی‌ها هستند.
از سوی دیگر نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان از اداره مدیریت بحران و بلایای طبیعی خواسته تا جلسه اضطراری تشکیل دهند.
وی ضمن تماس با سفیر کشورمان، این اقدام را عملی بزدلانه و تروریستی دانست. نخست وزیر لبنان هم‌چنین از نیروهای امنیتی خواسته به سرعت تحقیقات خود را آغاز کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا