خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به مدیران دولتی قم: “مردم دنبال تغییر بودند”

مسوول انجمن اسلامی معلمان استان قم و عضو شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات این استان درباره ی اعتراضات به برخی انتصابات دولتی در یک سال اخیر گفت: نمی توان قبول کرد که در فرهنگی ترین استان کشور و پایگاه انقلاب آنقدر قحط الرجال باشد که مجبور شویم از کسانی استفاده کنیم که یا از معیارهای ضعیفی برای احراز پست برخوردارند و یا مردم آنان را قبول ندارند، چون مردم دنبال تغییر بودند و در اعتراض به رفتار و عملکرد گذشته انتخاب دیگری کردند.
به گزارش انصاف نیوز، سید ابوالفضل کاویانی، که در دوره ی اصلاحات، مدیر کل استانداری قم بوده، تاکید کرد: وعده ها و شعارهای آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی که اصلاح طلبانه و برخاسته از متن مردم بود تاثیر قابل توجهی در جلب و جذب آرای مردم داشت، ولی بعد از انتخابات ضمن حمایت تمام قد اصلاح طلبان از جناب آقای روحانی و دولتش انتظاراتشان تنها عمل آقای روحانی به وعده هایش بود. چرا که اصلاح طلبان به خوبی با اوضاع نابسامان سیاسی، اقتصادی و … که در 8 سال در دولت گذشته بر کشور رفته آشنا بودند و بیشتر از همه چیز به کمک به دولت در نجات کشور فکر می کردند، ولی آن همه نابسامانی بر جای مانده را با چه نیروی انسانی و کدام مدیریت می توان به سرانجام رساند؟ آنچه بر سر این کشور در 8 سال دولت گذشته آمد دلیلش حضور مدیران ناتوان، ناکارآمد، کم تجربه و بعضا غیردلسوز بود،سوء تدبیرها،سوء مدیریت ها، غرض ورزی ها و… باعث کنار گذاشتن صدها نیروی انسانی باتجربه، توانا و کار آزموده شد و به جایش مدیران ضعیف، کم تجربه و… اداره ی امور را به دست گرفتند و آن رفت بر کشور که امروز برای جبرانش صدها کارشناس و ماهها و سالها تلاش همراه با هزینه های سنگین منابع انسانی، مالی نیاز است تا بازگردیم به چند سال قبل. اینها دغدغه ی اصلاح طلبان است. 
وی افزود: به ویژه در استان قم با همه ی تلاشها و کوششهایی که صورت گرفت تا مدیرانی منصوب شوند که قادر به کمک به دولت در رفع مشکلات و معضلات گذشته باشند، بی اثر ماند چرا که بعضی از رجال به جای فکر و اندیشه برای نجات کشور به فکر نجات حزب و گروه خودشان و تلافی دعواهای شخصی هستند و فکر و ذکرشان گماردن نیروهایی است که تابع آنان باشند، حال با هر مقدار توانایی، که  این نه با اخلاق، نه با آموزه های دینی و نه با کشورداری همخوانی دارد بلکه کاری است بسیار نادرست و غیرقابل قبول.
کاویانی تصریح کرد: انجمن اسلامی معلمان استان قم که یکی از از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان است ضمن اینکه مصرانه خواسته و می خواهد دولت محترم و استاندار قم که نماینده ی عالی دولت در استان است و دیگر مسوولین تاثیرگذار کشوری و استانی با در نظر گرفتن خدا و حقوق مردم به دنبال حضور مدیرانی برای استان باشند که اگر کمک دولت نیستند، لااقل کارشکن و سربار دولت نباشند، به ویژه در این امر استاندار قم که فردی روحانی، متدین و صادق است جواب دادن به خدا و مردم را به گردن دیگران نیندازد، نماینده ی عالی دولت استاندار است، کسی حق تحمیل فرد ناتوان و غیرشایسته را ندارد. خواست ما خواست اکثریت مردمی است که به روحانی رای داده اند، توجیه را نباید پذیرفت، انتصاب دلیل و منطق می خواهد، یک شبه میلیاردر شدن یا درس نخوانده پروفسور شدن و در مدت کوتاهی از مدیریت زیرین به مدیریت عالی رسیدن را در دولت گذشته که عقل و منطق و استدلال و سوال و پاسخ محکوم بود دیده بودیم ولی امروز ثبات کشور و منافع ملی و استانی باید سرلوحه ی فعالیت باشد، نه منافع جناحی و شخصی؛ تا از بحران هایی که به دلیل سوء مدیریت ها و ندانم کاری ها بر کشور عارض شده خارج شویم و این نیاز به حضور همه ی فکرها و اندیشه ها و احزاب و گروه ها و همدلی و همراهی آنان دارد. مگر در مواقع زلزله برای نجان جان انسان ها کسی می تواند جناحی و شخصی فکر کند، نجات جان انسانهاست همه باید به صحنه بیایند و به هر طریق کمک کنند. این درست نیست که عده ای فکر و ذکرشان بر روی انحصار مدیریت ها برای خود و جناح خود متمرکز شود. با هر توان و تجربه ای، تنها ملاک و معیار با من بودن باشد و لاغیر، بدون این باور که فکر و اندیشه و برنامه ای ارائه شده است و مردم احساس همسویی با آن کرده اند و رای داده اند. این به نوعی دهن کجی به رای و خواست مردم است، مردم را نباید ناامید کرد، باید صدایشان را شنید و عمل کرد، اگر دوست داریم در جامعه اعتماد، راستگویی، صداقت و حسنات حاکم شود این ماییم که قبل از مردم باید آراسته به این صفات باشیم.
وی افزود: مردم بر اساس شعارها و وعده های بسیار آقای دکتر روحانی که شایسته سالاری، تغییر در همه ی زمینه ها، تبدیل فضاهای امنیتی به سیاسی، رعایت کرامت انسانها، راستگویی و دهها شعار دیگر اعتمادکردند و به دیگران نه گفتند، حال انصاف است ما طوری رفتار کنیم که کانه آب از آب تکان نخورده و همان رفتارها و حرکات و سیاست ها را حاکم کنیم تا شاید بتوانیم عقبه ی دولت را از صحنه خارج کنیم و دولت بی مردم از شعارها عقب نشینی کند؟ هر چند که مردم نشان داده اند این نوع حرکات که رضایت مندی خداوند را به همراه ندارد از سوی آنان جواب عکس می گیرد و در زمانی که فضا به دست مردم می افتد با همه ی تبلیغات و تمهیداتی که می بینند مردم حرف خود را می زنند، ولی آسیب این حرکات آزموده، باعث عقب ماندگی کشور از نیازها و برنامه هایش می شود. مردم برای برون رفت از بن بستی که دولت گذشته در تمام زمینه ها ایجادکرده بود، به فکر چاره و راه حل منطقی افتادند و تشخیص دادند که کلید دکتر روحانی حلال مشکلاتشان است و عاقلانه است اگر بخواهند برای همراهی با دولت در حل معضلات فراوان، مدیرانی منصوب کنند که با تجربه، کارآزموده، توانا، برنامه دار و موافق برنامه های دولت و همسو با خواست مردم باشند.
کاویانی گفت: حال اگر مردم شاهد حضور مدیرانی باشند که از حداقل ملاک ها و معیارها برخوردار نیستند و حتی بعضا همراه دولت گذشته بوده، مدیرانی که آن همه مصیبت های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … بر کشور تحمیل کردند چه برداشتی از انتخابشان خواهند داشت؟
عضو شورای اصلاح طلبان قم تاکید کرد: کسانی که در هر پست و مقامی هستند و قصد خدمت به استان قم را دارند، بدانند که اولین شرط خدمت بهره گیری از مدیران فرهیخته، باتجربه و دانا به امور است، نمی توان قبول کرد که در فرهنگی ترین استان کشور و پایگاه انقلاب آنقدر قحط الرجال باشد که مجبور شویم از کسانی استفاده کنیم که یا از معیارهای ضعیفی برای احراز پست برخوردارند و یا مردم آنان را قبول ندارند، چون مردم دنبال تغییر بودند و در اعتراض به رفتار و عملکرد گذشته انتخاب دیگری کردند. به هر حال دولت تدبیر و امید محصول حمایت و تلاش اصلاح طلبان است؛ اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی نیستند، به دنبال موفقیت دولت تدبیر و امید و آبرومندی نظامند، و با اینکه حلاوت و شیرینی این محصول را اصولگرایان چشیده اند که انگار آنان و کاندیدایشان پیروز انتخابات بوده اند، ما همچنان سعیمان حمایت از دولت تدبیر و امید است و به مصلحت اصولگرایان هم نمی دانیم که به صورتی رفتار کنند که از سوی مردم پاسخ عکس بگیرند چرا که مردم قضایا را رصد می کنند و نمی پذیرند که به رای و نظرشان بی توجهی شود. بنابراین انجمن اسلامی معلمان به هیچ وجه با انتصابات بدون ملاک و معیار و ضابطه موافق نبوده و به طرق مختلف اعتراض خود را اعلام کرده و همچنان معترض است و تاکید می کند مدیران کشوری و استانی همان طور که ریاست محترم جمهوری فرمودند: صدای مردم را بشنوند و عمل کنند. انشاالله کاری کنیم که در روز جزا آبرومند باشیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا