خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه روسای کمیسیون‌ها با قالیباف چه گذشت؟

بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس از هفتمین جلسه شورای هماهنگی با حضور رئیس مجلس، اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، نگاهداری در تشریح جزئیات هفتمین جلسه شورای هماهنگی با حضور رئیس مجلس، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها که صبح امروز (۱۷ شهریور) در کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در این جلسه بر تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویت‌های نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه محور تاکید شد.

نگاهداری با بیان اینکه در این نشست اولویت‌های پیشنهادی دو کمیسیون بهداشت و درمان و اجتماعی و پیشنهادات مرکز پژوهشها در دو حوزه نظارتی و تقنینی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت، افزود: مدیریت بحران کرونا و حواشی آن، بررسی میزان اجرایی شدن احکام حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه، استقرار نظام تامین اجتماعی چند لایه و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان موضوعات محوری مد نظر کمیسیون بهداشت و درمان و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در توضیح اولویت های کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در بررسی اولویت‌های کمیسیون اجتماعی، اصلاح و بازنگری قوانین کار و مدیریت خدمات کشوری، اصلاح و بازنگری قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و قانون نظام جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، الزام دولت به تدوین سند جامع مبارزه با فقر و نیز الزام دولت و سایر دستگاه‌های مرتبط با تدوین و ارائه سند جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی راهبردی عملیاتی مجلس یازدهم و از طریق احصای اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهشها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر اعضا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا