خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای کنایه‌آمیز میزان آرای احمدی‌نژاد: 10-35

بازنشر سخنی از رهبری با تیتر «بنی‌صدر خودش را محبوب‌تر از امام می‌دانست» در اینستاگرام منسوب به سایت ایشان در روز گذشته، یادآور «ادعای رای 35 میلیونی احمدی‌نژاد» و کنایه‌ی عجیب اوست.

به گزارش انصاف نیوز، در اردیبهشت ماه سال 90 که محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت اصولگرایان به مدت 11 روز خانه نشینی کرد، ادعا کرده بود که «35 میلیون رأی داشته و به علت ولائی بودنش 10 – 12 میلیون رأی را از دست داده و اگر حمایت ولایت نبود، شاید رأی بیشتری می‌آورد».

این اظهارات احمدی‌نژاد باعث شد که جناح اصولگرا به سرعت دو پاره شود و بخشی از حامیانش از او روی برگردانند، از جمله به دو اظهارنظر درباره‌ی آن سخنان منتسب به او در همان ایام اشاره می‌شود.

 

احمدی نژاد: من همین الان 35 میلیون رای دارم

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰، جهان نیوز: رئیس جمهور [احمدی نژاد] در ایامی که 11 روز خانه نشین بود با چند تن از نمایندگان و شخصیت های سیاسی دیدار داشت که محتوای این دیدار ها کمتر در معرض اطلاع و افکار عمومی قرار گرفت.

به گزارش جهان نیوز، علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا طی یادداشتی به بخش هائی از این دیدارها و اظهارات رئیس جمهور [احمدی نژاد] در آن جلسات پرداخته است که در یکی از این دیدارها رئیس جمهور [احمدی نژاد] به چند تن از ملاقات شوندگان گفته است که اگر همین الان انتخابات شود،من 35 میلیون رای دارم.

در بخش از یادداشت زاکانی آمده است: گرچه اخبار ملاقات اشخاص مختلف با ریس جمهور [احمدی نژاد] و سخنان صریح ایشان خطاب به چند نفر از ملاقات‎کنندگان با وی، حساسیت‎‎ها را بیشتر برانگیخت و اظهارات‎شان در داشتن ۳۵ میلیون رأی و اهتمام‎شان در مقاومت در برابر انجام این حکم حکومتی به سبب صیانت از جایگاه رییس‎جمهوري! عمق القائات نادرست و خطرناک را به ظهور رساند، لیکن بعد از طی مسیر عادی کشور در فقدان وی و شدت ناراحتی عمومی و بالا رفتن سطح انذار‎ها از عدم تمکین ایشان، جناب آقای دکتر احمدی‎نژاد پس از یازده روز در هیأت دولت حاضر و اظهارات شفافی را در حمایت از ولایت فقیه و ضرورت تبیین آن برای جلوگیری از سوءاستفاده عناصر سیاسی و ممانعت از دفاع بد از این‎جایگاه مهم ابراز داشتند. گرچه این خانه‎نشینی به قيمت شادی دشمنان اسلام و دل‎شکستگی دوستان انقلاب و از دست دادن سرمایه‎‎های زیاد تمام شد؛ اما به لطف درایت و تدبیر ولی امر مسلمین اوضاع التیام یافت.

 

واکنش احمد خاتمی به ادعای رای 35 میلیونی احمدی‌نژاد

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰، سایت فرارو: حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدخاتمی در مصاحبه با هفته نامه «شما» ارگان حزب موتلفه اسلامی به شائبه ای که اخیرا مطرح شده است پاسخ داد.

در این گفت وگو از [سیداحمد] خاتمی سوال شده است:

این روزها زمزمه‌هایی می‌شنیدیم که برخی معتقدند آقای دکتر احمدی‌نژاد 35 میلیون رأی داشته و به علت ولائی بودنش 10-12میلیون رأی را از دست داده و اگر حمایت ولایت نبود، شاید ایشان رأی بیشتری می‌آورد. برخی معتقدند همین خط فکری منجر به جدائی رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] از رهبری شده است. آیا به نظر شما چنین چیزی محتمل هست که قشر خاکستری، بدون حمایت رهبری، حمایت پررنگی از این جریان داشته باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان پاسخ داده است:

من نمی‌دانم آیا به‌راستی رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] این سخن را گفته‌اند که ایشان 35 میلیون رأی داشته‌اند و بعد که ولایت حمایت کرده، این چنین شده است. من نمی‌دانم. متهم هم نمی‌کنم که ایشان گفته باشند، اما اگر این حرف صادر شده باشد، جفاکارانه‌ترین حرف است. یعنی اگر بخواهیم یک مصداق جفا به رهبری را پیدا کنیم، آن مصداق همین است. جناب رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] و همراهانشان بهتر از همه می‌دانند که اگر حمایت‌های چهار سال گذشته مقام معظم رهبری نبود، هیچ کاری پیش نمی‌رفت. ‌تعبیری که ایشان در باره دولت فرمودند، تعبیر بسیار بلندی بود که از تاریخ مشروطه تا به حال، دولتی در این سطح خدمت دیده نشده است‌. مقام معظم رهبری هرگز نه به‌طور خصوصی و نه عمومی نگفتند که به چه کسی رأی می‌دهند، ولی مردم ما حدس زدند که مقام معظم رهبری به آقای احمدی‌نژاد تمایل دارند و بر اساس این حدس، پای صندوق‌های رأی رفتند و رأی بالایی هم به ایشان دادند. قطع و یقین دارم که اگر حمایت رهبری نبود، قطعاً آقای رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] ریزش آرای فراوانی داشتند.

امیدوارم این اشتباه برای هیچ‌کس، نه جناب رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] و نه اطرافیانش پیدا نشده باشد. حتی الان هم استقبال‌های مردمی در شهرها به خاطر مقام معظم رهبری است. امام‌جمعه یکی از استان‌ها که جزو منتقدین آقای رئیس‌جمهور [احمدی نژاد] است، با من مشورت کرد و گفت: «ایشان دارد به شهر ما می‌آید. برای استقبال بروم؟» گفتم: «نه تنها به استقبال برو که مردم را هم تشویق کن بروند.» آقای رئیس‌جمهور [احمدی نژاد]، رئیس‌جمهور این کشور است، رأی بالائی آورده و انصافاً در عرصه ولایت، غیر از چند مورد، از آقا اطاعت کرده است. نباید بی‌انصافی کرد. اگر ما اطاعت از رهبری را نمره 100 بگیریم، ایشان حداقل در 90 مورد اطاعت کرده است. نباید به خاطر یک لغزش، این همه همراهی را ناچیز شمرد و نادیده گرفت. انصاف این است که همراهی‌های گذشته ایشان را ببینیم. مسئله‌ سامان دادن به قضیه بنزین و هدفمندی یارانه‌ها، از اول در ذهن مقام معظم رهبری بود و به برخی از دولت‌ها هم گفتند اجرا کنید، اما نکردند، اما این دولت موفق به اجرای آنها شد. این نماد اطاعت از رهبری است، لکن الان هم به صراحت می‌گویم که آقای احمدی‌نژاد باید بدانند که پشتیبان و حامی ایشان، باز هم همین حزب‌اللهی‌ها هستند و آن جماعت دیگری که برخی به توهّم آنها دارند حرکت می‌کنند، هیچ‌گاه با آقای احمدی‌نژاد همراه نخواهند شد. اگر هم همراه شوند، مثل روزهای اخیر و به صورت شیطنت‌آمیز خواهد بود. آنها آقای احمدی‌نژاد را نمی‌خواهند، بلکه توهّم ضدّیت با ولایت را دارند و به خیال خودشان آمدند و از این طرف حمایت کردند که به این مقصود برسند که الحمدلله صحبت‌های جناب آقای احمدی‌نژاد پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود.

 

بنی‌صدر خودش را محبوب‌تر از امام می‌دانست

صفحه‌ی اینستاگرام منسوب به سایت رهبری، روز یکشنبه در بخشی از «مجموعه روايت‌های رهبر انقلاب درباره‌ی كفايت سياسی بنی‌صدر»، از قول ایشان نوشت:

«[بنی‌صدر] یک نظرخواهی کرده بود که نتیجه‌اش این بود که خودش (شاید ارقام را اشتباه کنم، درست یادم نیست، ولی نسبت‌ها نزدیک به این مقدار است.) در میان ۸۰ درصد مردم محبوبیت دارد، امام ۵۳ درصد در میان مردم محبوبیت دارد و بقیه هم که جای خود دارند. ‌‌‌

ایشان این را آوردند در شورای انقلاب و گفتند که نظرخواهی ما این را نشان می‌دهد که محبوبیت من از امام امروز در جامعه بیشتر است! و همین را ایشان در یک مصاحبه‌ی خارجی گفته بود و بعد در شورای انقلاب مطرح شد. ‌‌

آقای بهشتی سؤال کرد که شما این را گفتی؟ گفت: «نه، این یک دروغ است.» یادش نبود که خودش در شورای انقلاب این را به ما هم گفته است و از اصل قضیه اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.»

بيانات در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر، ۱۳۶۰/۳/۳۱

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا