خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احمدی‌نژاد حضرت و جناب نیست»

مراسم رونمایی کتاب “بی‌پرده با احمدی‌نژاد ساعت سه بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه با حضور خسرو معتضد تاریخ‌نگار و محمدرضا تقوی‌فرد نویسنده کتاب در باغ کتاب تهران برگزار شد. اگرچه براساس اطلاع‌رسانی اولیه قرار بود محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین ایران هم‌ حضور داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش انصاف نیوز، به گفته‌ی محمدرضا تقوی‌فرد، محمود احمدی‌نژاد برای این مراسم دعوت شده اما به دلیل ویروس کرونا موافق برگزاری این مراسم با این شیوه و جمعیت نبودند. این نشست به مناسبت سالمرگ جلال آل احمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست خسرو معتضد، تاریخ نگار درباره‌ی کتاب بی‌پرده با احمدی‌نژاد گفت: این مصاحبه و کتاب به پیشنهاد من انجام شده البته فکر می‌کردم کتاب حجیم‌تر شود‌. همه‌ی اینها به سند تاریخی تبدیل می‌شود‌.

او به مناسبت سالمرگ جلال آل احمد نویسنده‌ی ایرانی به توضیح نکاتی درباره‌ی کتاب “مجموع اسناد ساواک درباره‌ی جلال آل احمد” پرداخت‌‌ و گفت: جلال آل احمد از دیدگاه ساواک مزاحم بود، چون ساواک همه را با تفکر یک‌سویه می‌خواست.

«جلال زود بیدار شد»

خسرو معتضد اکثر روشنفکران پیش از انقلاب را توده‌ای می‌خواند اما می‌گوید:

«جلال آل احمد زود بیدار شد؛ وقتی دید پشت تجمع‌ها در تهران نیروهای شوروی ایستاده‌اند. جلال می‌فهمد این حزب توسط شوروی ساخته شده و می‌داند جای او آنجا نیست.

جلال آل احمد از حزب توده برید؛ بارها گفته به خاطر انتقادهایش از حزب توده طرد شده است. اما در گزارش‌های ساواک همیشه با این جمله شروع می‌شد که آل احمد کمونیست بوده، به نظرم سانسورچی‌ها کوته فکر بودند و تغییر دیدگاه جلال آل احمد را ندیدند.

جلال حتی زمانی که نیما یوشیج به نشست حزب کمونیست در بخارست رفت او را مورد انتقاد قرار داد.

از استخدام جلال در دانشگاه و اداره‌ها جلوگیری شد و مانع انتشار کتاب‌های او هم می‌شدند. زندگی خود را با حقوق اندک و کتاب‌های چاپ شده‌ی سیمین دانشور، همسرش، می‌گذارندند.

او درباره‌ی مرگ جلال آل احمد گفت سیمین دانشور مرگ آل احمد را طبیعی می‌داند و ادعای شمس آل احمد برادر جلال درباره‌ی غیر طبیعی بودن مرگ او را قبول ندارد‌.»

سوال را با سوال جواب می‌داد

در ادامه، محمدرضا تقوی‌فرد نویسنده کتاب به توضیحاتی درباره‌ی کتاب می‌پردازد و می‌گوید:

«آقای احمدی نژاد یک ویژگی دارد و این است که حضرت و جناب نیست. وقتی بخواهید کسی را حضرت و جناب خطاب کنید دیگر جرئت ندارید با آن طرف صحبت کنید.

برای مثال شریعتی در کتاب خود از حضرت محمد صرفا با نام محمد یاد می‌کرد و در حسینیه ارشاد از او در این باره پرسیدند؛ دکتر شریعتی پاسخ داد وقتی شاه یک مملکت اعلی حضرت خطاب می‌شود؛ اگر محمد هم حضرت صدا کنم به او توهین شده. پس من محمد را با نام قرآنی صدا می‌زنم.

در این کتاب سوال‌های صریحی از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم و البته ایشان در مصاحبه زیرک بودند و سوال را با سوال پاسخ می‌دادند و گفت‌وگو بسیار پینگ پنگی بود. اما در نهایت به پاسخ‌های خود رسیدم.

اگر آقایان محمد خاتمی، ناطق نوری و لاریجانی هم قبول کنند با آنها هم مصاحبه می‌کنم.

کتاب دو بار مجوز گرفت اما باز هم عقب افتاد. برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که این کتاب را می‌خواهند نزدیک به انتخابات چاپ کنند اما اینطور نیست اگر ارشاد مجوز می‌داد، همان موقع چاپ می‌شد.

در این کتاب درباره‌ی اندیشه پرسیده‌ایم و دکتر هم در این کتاب پاسخ دادند که همه می‌توانند اظهار نظر کنند. ‌مجموعا ۱۳ صفحه از این کتاب حذف شد».

تقوی‌فرد در ادامه در انتقاد به سانسور گفت: من فکر می‌کنم اگر مولانا امروز کتاب می‌نوشت، مجوز چاپ نمی‌گرفت چون شاعر بی‌تربیتی بود.

در ادامه تقوی‌فرد درباره‌ی حضور احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۴۰۰ برای ریاست جمهوری گفت: امام خمینی گفتند در این قرن مستعصفان بر مستکبران غلبه خواهند یافت. سال آینده خاص است. سال ۱۴۰۰ شاید سال فرج باشد و امسال خودش بیاید.

محمدرضا تقوی‌فرد در پایان همه را به نقد این کتاب دعوت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همانگونه که معصومین (علیه السلام) به دلیل معصومیت شان و مبرا بودن از تمامی گناهان (مطیع و پیرو بی چون و چرای اوامر الهی)، بنابراین برترین انسانها نزد خداوند متعال هستند و فقط میتوانند الگو و نمادی باشند برای چگونه انسان بودن دیگر آدمها در گذشته، حال و آینده.
    اما متاسفانه زمانه بدی شده، بطوری که حالا هر انسان بیمقداری (در بهترین حالتش، کمترین گناه و پر از خطا و اشتباه و دارای منیت ها و خودخواهی ها و …) خود بیقدر و بیمقدارش را در مقام مقایسه!! با اولیای الهی قرار میدهد (که همین، یکی از گناهان بزرگی است که مبتلا و دچارش هستند و نمیدانند و … باقی بماند)………..
    …….. در هر حال همین مسئله، معضل بزرگی است که جوامع اسلامی را دچار بحران و مشکلات عدیده کرده، و مراجع گرانقدر تقلید باید چاره گشایی کنند تا ان شاءالله مجددا نظر لطف و رحمت خداوند متعال شامل حال همه جوامع انسانی و همه مسلمین گردد.

    1
    1
  2. آقای احمدی نژاد یکی از خود ما مردم است و به همین خاطر او را دوست داریم.
    این حس درونی همه مردم است که او را از خودشان و یکی مثل خودشان می‌بینند.

  3. جناب دکتر احمدی نژاد از خیلی از شما حضرات بهتر و پاک دست تر هستند و این حجمه و شانتاژ های خبری شما دلیل بر این موضوع است .

    جناب اقای ۱۲۳
    یکساعت فکر کردی ! ولی نفهمیدی این انصاف از اون انصافها که فکر میکنی نیست !
    این انصاف سر نیزه است !
    شما را با یک تیتر وادار میکنند به بهانه حرف حق زدن در تیم دلخواه آنها بازی کنی !!
    اینقدر سخت است فهمیدن و درک اولویت حق الناس !!

    این اقای جناب دکتری که شما و امثال شما کوته فکران از او به اسم ها و عناوین مختلف نام میبرید از کوچکترین منیتی که از آن دم میزنید بهره ای نبرده است .
    از ابتدا خود را خادم مردم میدانست و میداند !
    اگر اشکالی هم داشت چون در خط مردم کار میکرد برایش ایجاد کردند !!
    دقت کن
    برایش ایجاد کردند!
    برایش ایجاد کردند !
    برایش ایجاد کردند!

    شما فکر میکنی راحت است مقابل دنیای یهود بایستی !؟
    جلوی یه باند کوچک ایستادن جگر شیر میخواهد بعد شما بروی جلوی ماسونیسم و امپرالیسم جهانی بایستی !؟

    آیا ندیدید که چگونه دنبال آقای جلیلی میدویدند و برعکسش آقای خیلی ظریفمان برای خوشایندشان دنبالشان میدوید ؟!

    چرا اینقدر حافظه تاریخیمان کوتاه است ؟
    اگر چند مجله زرد و یک گروه قدرت بخواهد نور خورشید را انکار کند شما همانان هستید که باور میکنید ؟!
    بر این جماعتی که نمک خورد و نمکدان شکست جز این مشقت سیاسی و اقتصادی که پیش آمده روااا نیست .
    خدا به ما رحم کند و بر گناهان ما چشم ببندد .
    خداوند سرنوشت هر قومی را به دست خودشان داده است .

  4. اینجانب احدی از مردم عادی در کشور ایران هستم که آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور برای مردم عادی درکشورایران بوده است برای اینکه مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه + می خواست به همه مردم عادی در کشور زمین برای احداث باغچه و باغ و اشتغال به کار کشاورزی هم بدهد که امام خامنه ای با آن مخالفت کردند حال بگویید که بقیه رئیس جمهورها ازاولین آنها (به غیر از شهید آقای محمد علی رجایی) تا آخرین آنها برای مردم عادی در کشور ایران چه کار کرده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا