خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جناب پناهیان! یادتان هست؟

سید مهدی صدرالساداتی در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی اظهارات اخیر علیرضا پناهیان، سخنران اصولگرا که گفته بود: «من یک خانه بیشتر در تهران ندارم که آن هم رفقا جمع شدند و هدیه‌ای خریدند. ما دنبال پول در آوردن هیچ‌وقت نبودیم و مثل امام و مقام معظم رهبری با هدیه‌ی رفقایمان زندگی می‌کنیم»، نوشت:

برادر بزرگوار جناب پناهیان!

یادم می آید چند ماه پیش داد می‌زدید که چرا مجلس قبلی شفاف نبوده است؟!

یکی از اولیات شفافیت در فعالیت های مقامات و افراد ذینفوذ در سیاست که در کشورهای مختلف (انگلیس ، کانادا ، استرالیا و…) اجرا می شود این است که می بینند خودشان یا خانواده شان از چه کمپانی ها و یا کدام سرمایه دار ها هدیه می گیرند و این هدیه چقدر است؟! و اگر چنانچه ثبت نشود چه مقدار از چه کسی هدیه گرفته اند یا با چه کسانی شراکت دارند، مجازات می شوند!

شفافیت یعنی اینکه سخنران ذینفوذ و تاثیرگذار یک خیریه یا یک هيئت دقیقا چقدر می گیرد و چقدر مالیات میدهد و چه کسانی یا چه کمپانی هایی هزینه را پرداخت می کنند ،قدم اول مبارزه با فساد است!

و الا ده ها هدایتی و ریخته گران و موحدی و حسن رعیت درست میشود که اساس گردش مالی هيئت و خیریه و نوع سخنان سخنران و همه چیز را زیر سئوال می برد! و ظلم می شود به کسانی که حسابشان پاک است.

این اول راه شفافیت است!

بله هنوز قانونی وجود ندارد اما شما باید از مجلس بخواهید که چنین قانونی وضع کند، همان طور که در بسیاری از کشورها درست شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاش این هدیه ها برای همه بود نه فقط برای شمااینطوری نمیشه توجیه کرد رفتار های غلط شما رو مردم رو نادان فرض نکنین عمامه به سر باید در پایین ترین سطح زندگی کنه. عجب هدیه!!!!!!!

    5
    7
    1. عمامه به سر! اصلا هدیه ای دریافت نشده. خدا عقلتون بده که امیرالمومنین رو امثال شماها کشتید. اگه دوست داری حقیقت رو بدونی لایو سید کمیل موسوی رو ببین.

  2. این صدرالساداتی خودش در گرونترین محله قم زندگی میکنه پارسال تو محرم با داداش جانشون که مدعی جایگاه رهبری هم هست اختفای اختیاری کرد و همه جا پخش شد که […]دزدیدتشون!!! بعد عکساش درومد آخوند ما در شمال درحال خریدن قلیون و زغال بوده اونم شب پنجم محرم!!!! من از پناهیان دفاع نمیکنم فقط به […] صدرالساداتی اطمینان دارم

    3
    1
  3. این صدرالساداتی خودش در گرونترین محله قم زندگی میکنه پارسال تو محرم با داداش جانشون که مدعی جایگاه رهبری هم هست اختفای اختیاری کرد و همه جا پخش شد که […]دزدیدتشون!!! بعد عکساش درومد آخوند ما در شمال درحال خریدن قلیون و زغال بوده اونم شب پنجم محرم!!!! من از پناهیان دفاع نمیکنم فقط به […] صدرالساداتی اطمینان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا