خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی درخواست پدر و مادر برادران افکاری به رییس قوه قضا [+سند]

«هنوز از اینکه عدالت رعایت شود مایوس نیستیم»

پدر و مادر برادران افکاری که به اتهاماتی از جمله قتل به زندان و یکی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند، در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت حقوقی و نوع رفتار با فرزندانشان در زندان، تاکید کرده‌اند «از این که عدالت رعایت شود هنوز مایوس نیستیم».

متن کامل این نامه و تصویر آن که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

ریاست محترم قوه قضاییه، با سلام، احتراما اینجانبان حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری به‌عنوان تظلم خواهی به استحضار می‌رسانیم؛ شما یک پدر هستید و باید بتوانید درک کنید پدر و مادری که فرزندانشان در زندان و با احکان سنگین روبرو هستند و یکی از آنها زیر حکم اعدام است وقتی می‌شنوند که آنها را به انفرادی برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند در چه وضعیت وخیم روحی روانی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی و مقررات شرعی، زندان امانتی است نزد حکومت و سازمان زندان‌ها. حفظ سلامت و حرمت زندانی وظیفه‌ی این دستگاه‌هاست به‌حدی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در سخنان خود می‌گفت حتی اگر کسی به جرم قتل توسط او اثبات و محکوم به قصاص باشد و او را دارند برای اجرای حکم می‌برند، اگر ماموری به او اهانت کند باید اجرای حکم متوقف و مامور قصاص شود.

ریاست محترم قوه قضاییه، ما چگونه می‌توانیم این غم بزرگ را تحمل کنیم که فرزندانمان در چنین شرایطی به بازداشتگاه انفرادی برده شوند و مورد ضرب و شتم قرار بگیرند؟ هر چند ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ی فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ی گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم و تا زمان تعیین تکلیف امیدواریم که رعایت حقوق اولیه و انسانی آنها بشود. یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها این است تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست، دستور بفرمایید آنها را به پزشکی قانونی اعزام کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا