خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرار گرفته»

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: تعداد ابتلای روزانه بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین بیشتر از میانگین کشوری است به‌گونه‌ای که وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرارگرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در نشست فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: استان قزوین نسبت به شیوع کرونا شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که هرروز با افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از این ویروس روبه‌رو هستیم.

وی افزود: هرروز تعداد اشغال تخت‌های بیمارستانی قزوین توسط بیماران کرونایی بیشتر می‌شود، در حال حاضر ۳۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند و ۴۷ بیمار جدید نیز شناسایی‌شده‌اند، همچنین میزان فوتی‌ها از ابتدا تاکنون نیز ۵۳۷ نفر بوده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین خاطرنشان کرد: مسافرت‌ها عامل اصلی شیوع کرونا هستند، متأسفانه برآوردها نشان داده که بیشترین سفرهای انجام‌شده به شمال کشور در تعطیلات ماه جاری مربوط به شهروندان قزوینی بوده و این موضوع در رشد بیماران کرونایی بی‌تأثیر نبوده است.

وی تأکید کرد: وسایل نقلیه عمومی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان به دلیل کم توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان خطرناک‌ترین مکان‌های انتقال و شیوع کرونا هستند، از مردم می‌خواهیم در زمان حضور در این مکان‌ها حتماً فاصله ۱.۵ متری را حفظ و از ماسک، شیلد، محافظ صورت و دستکش استفاده کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد آموزش در مدارس و دانشگاه‌های قزوین به شکل غیرحضوری پیش برود و در این خصوص تا پایان هفته جاری اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین انتظار می‌رود نسبت به تأمین واکسن آنفلوانزا تا پیش از فصل سرما اقدام کرده و تمهیدات لازم را اتخاذ کند؛ اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا بر همه مصوبات کارگروه‌ها و ستادها ارجحیت دارد و با متخلفان و اهمال کنندگان برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا