خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهره برداری از 11 طرح بزرگ ملی در جزیره کیش

با افتتاح ۱۱ طرح اقتصادی، عمرانی، زیر بنایی و گردشگری کیش از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور، 1068 فرصت شغلی در این جزیره ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر گفت:

این طرح ها در تاریخ 20 شهریور، با سرمایه گذاری 2040 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و بیش از هزارنفر را به طور مستقیم به کار مشغول خواهد کرد.

#غلامحسین_مظفری با بیان این که ۱۱ طرح ، از تنوع خوبی برخوردار است، گفت: طرح های در آستانه بهره برداری، پاسخگویی به خلاء ها و نیازهای موجود در این جزیره رو به توسعه است و ظرفیتهای تازه و افق های روشنتری را پیش روی کیش می گشاید.

وی با اشاره به لزوم تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در کیش و جریان سازی ایده های نوآورانه در این خطه گفت: مرکز نوآوری کیش که به عنوان طرحی مهم به بهره برداری می رسد، طی تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شده است و بر اساس مکانیزم هایی، در اختیار شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و شرکت هایی که مستقر در پارک های علم و فناوری سراسرکشورهستند، قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افتتاح سایت بالگرد کیش گفت: پــروژه هلی پورت جزیره کیش بر اســاس طراحی و اجــرای باند پهن پیکر و روشــنایی، یکی از آخرین و مدرنترین هلی پورتهای داخل کشــور محســوب می شــود که مورد تایید هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

غلامحســین مظفــری در خصوص دو طرح زیرساختی حوزه مخابرات گفت: پروژه فیبر نــوری جزیره کیش با هــدف ایجاد زیرســاختهای ارتباطی پایدار و با کیفیت به منظور تبدیل جزیره کیش به شــهر هوشــمند گفت: این طرح با انجام دو پروژه در راستای کیفیت بخشی به ارتباطات در کسب و کارها، بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تأمین نیازهای زیرساختی برای ایجاد شهر هوشمند، همچنین پیاده سازی شبکه 5Gدر منطقه آزاد کیش اجرا شده است. 2 طرح مورد بهره برداری در این زمینه،‌ ” شبکه توسعه یافته فیبرنوری و تونل ارتباطی جزیره ” و ” تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش ” است.

وی افزود: در کنار 4 طرح کلان اقتصادی که با سرمایه گذاری دولتی انجام شده است، چند طرح مهم شامل یک هتل بزرگ، چندین مجتمع مسکونی، کارخانه های تولید مبلمان و سیستمهای برودتی نیز رسما مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز امیدواری اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه ها مقدمه ای برای پروژه های بزرگ بعدی سال ۱۴۰۰ است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آنها اختصاص یافته است.
غلامحسین مظفری با ابراز خرسندی از اینکه جزیره کیش، بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی در میان مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: همه تلاش خود را برای رونق سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران واقعی و نیز بهبود کیفیت زندگی در کیش قرار داده ایم.

#تبلیغات

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا