خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتصال دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اتصال دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: این کارهای بزرگ در شرایط سخت تحریمی رخ داده است، زیرا طی هشت سال گذشته تحریم های بی سابقه را تحمل کردیم و به مردم سخت می گذرد، اما دولت همچنان تلاش می کند چرخ توسعه متوقف نشود.

به گزارش ایسنا معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه هم اکنون سراسر ایران یک کارگاه ریلی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با قوت این پروژه ها را ادامه و گسترش می دهد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه راه اندازی نخستین قطار مسافری پنج ستاره زندگی رشت – مشهد در ایستگاه راه آهن گیلان، به ارائه گزارشی از سیاست های دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته پردات و اظهار کرد: دولت دو سیاست توسعه ناوگان ریلی و توازن درست و عادلانه در کشور را به صورت همزمان دنبال می کند.

وی با بیان اینکه راه آهن گیلان طی یکسال گذشته به شبکه سراسری ریلی وصل شده است، افزود: این قطار در ابتدا با سرعتی زیر  کیلومتر در ساعت حرکت می کرد و مسیر رشت تا تهران حدود شش ساعت طول می کشید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اکنون با افتخار اعلام می کنیم که با همت مسئولان راه آهن طی یک سال گذشته علاوه بر اقدامات کمی و احداثی جهت پشت سر گذاشتن رشته کوه البرز و وصل کردن گیلان به شبکه سراری ریلی، مسافران طی سه ساعت و نیم از تهران به رشت می رسند..

نوبخت، با اشاره به اقدامات کیفی مسئولان راه آهن در خط ریلی گیلان، خاطرنشان کرد: برای مسافران این خط ریلی قطار چهار ستاره را به پنج ستاره تبدیل کردیم تا امکانات رفاعی مناسب تری را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه به زودی مسیر رفت و برگشت روزانه رشت – تهران را در راه آهن گیلان راه اندازی خواهیم کرد: این اقدام نیز در جهت رفاه مردم گیلان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اجرای همزمان پروژه های ریلی در ارومیه و کرمانشاه و همدان را در راستای سیاست توسعه متوازن دولت دانست و اضافه کرد: توسعه متوازن و عادلانه در پروژه های ریلی کشور مشهود بوده و ریل گذاری به سمت سنندج و بستان آباد – تبریز و دو خطی کردن مسیر زنجان و یزد – اقلید در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سراسر ایران یک کارگاه بزرگ ریلی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با قوت این پروژه ها را ادامه و گسترش می دهد و در آینده نزدیک بندر اقیانوسی و غیر تحریمی چابهار را با ۷۰۰ کیلومتر ریل گذاری به زاهدان وصل می کنیم و در ایام الله دهه فجر شاهد اتصال زاهدان به خاش و چابهار به ایران شهر خواهیم بود.

نوبخت، طول خط ریلی ایران را ۱۰ هزار کیلومتر تا قبل از سال ۱۳۹۲ دانست و تصریح کرد: فقط تا پایان امسال ۱۹۰۰ کیلومتر ریل را به بهره برداری خواهیم رساند. بی تردید توسعه شبکه ریلی توسعه زیرساختی محسوب می شود و توسعه منطقه را رقم می زند.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه راه آهن گیلان به غیر از مسافر تهران و مشهد بار فولاد جابجا می کند، گفت: این قطار تا پایان امسال در بندر کاسپین توقف خواهد کرد و کشورهای حاشیه دریای خزر می توانند بار خودشان را در انزلی با قطار به خلیج فارس برسانند.

وی از اتصال دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: این کارهای بزرگ در شرایط سخت تحریمی رخ داده است، زیرا طی هشت سال گذشته تحریم های بی سابقه را تحمل کردیم و به مردم سخت می گذرد، اما دولت همچنان تلاش می کند چرخ توسعه متوقف نشود.

نوبخت به اقدامات عمرانی دولت در عرصه های مختلف راه، راه آهن، بیمارستان ها و مدارس اشاره کرد و یادآور شد: امروز قطاری پرسرعت برای رفاه حال مردم در گیلان راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم و رضایت آنان را که رضایت خداوند است، جلب کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا