خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار آمریکا به کشورهایی که به ایران سلاح بفروشند

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور گفت: ما از لحاظ اقتصادی به سراغ کشورهایی که با ایران تجارت تسلیحاتی کنند و به تهران اسلحه بفروشند، خواهیم رفت ولی همچنان به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از وی او ای، دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز چهارشنبه در گفت‌وگویی که به شکل مجازی و با ویدئو کنفرانس با موسسه بروکینگز انجام شد، در مورد تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد: ما از این که حمایت لازم برای تمدید تحریم تسلیحاتی فراهم نشد، متاسف شدیم. کاری که ایران همین الان دارد انجام می‌دهد، ‌یعنی تسلیحات را به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه می‌رساند، به واقع غیرقابل درک است. اقدامات ایران به طور جدی برهم‌زننده است، آن هم در حالی که آن‌ها همین الان تحت تحریم تسلیحاتی هستند. فقط فکرش را بکنید که وقتی تحریم‌های تسلیحاتی برداشته شوند، چه خواهد شد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در ادامه مدعی شد: ما از لحاظ اقتصادی به سراغ کشورهایی که [با ایران] تجارت تسلیحاتی کنند و به تهران اسلحه بفروشند، خواهیم رفت ولی همچنان به بازگرداندن تحریم‌های [سازمان ملل علیه ایران] ادامه می‌دهیم.

دیوید شنکر ادعا کرد: همان‌طور که می‌دانید زمان آن ۲۱ سپتامبر خواهد بود. من به طور دقیق نمی‌دانم چگونه خواهد بود. ما اگرچه مشغول گفت‌وگو با شرکایمان برای جلب حمایت آن‌ها از این موضوع هستیم اما ایالات متحده یک ماشین اقتصادی قدرتمند است و شرکت‌ها، فارغ از پایبندی یا عدم پایبندی دولت‌های‌شان به سازوکار بازگرداندن. تحریم‌ها، نمی‌خواهند هدف تحریم‌های ثانوی قرار بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا