خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای نظامی 1400: دهقان یا علایی؟

سردار سیدعلی صنیع‌خانی، در پاسخ به اینکه آیا سردار دهقان و سردار علایی در انتخابات 1400 به عنوان کاندیدا حضور خواهند یافت یا خیر، گفت که سردار دهقان حضورش قطعی بوده و مدت‌هاست به برگزاری جلساتی با افراد و گروه‌های متعدد می‌پردازد؛ او از طرفی درمورد سردار علایی می‌گوید که تا کنون خبری از علاقه‌مندی ایشان به کاندیداتوری منتشر نشده است.

صنیع‌خانی درباره‌ی کاندیداتوری احتمالی نظامین در انتخابات 1400، به انصاف نیوز گفت:

«کاندیداتوری افراد برای ریاست جمهوری به مجموعه شرایطی بستگی دارد که با نزدیک‌تر شدن به موعد انتخابات پیش خواهد آمد. جریانی در کشور وجود دارد که طالب حضور یک پاسدار در راس قوه مجریه است. آنها معتقدند اقتدار لازم در قوه مجریه تنها با این حضور است که معنا می‌یابد. از جمله پاسدارانی که برای کاندیداتوری مورد گمانه‌زنی قرار گرفتند سرداران حسین دهقان و حسین علایی هستند. افراد نامبرده اشتراکات و افتراقاتی دارند که می بایست به آنها دقت کرد.

حضور و کاندیداتوری آقای دهقان در انتخابات قطعی است. ایشان مدت‌هاست به برگزاری جلساتی با افراد و گروه‌های موثر می‌پردازند. از مدیران بوده که در حوزه مسئولیت‌شان موفق عمل کرده است. ارتباط نسبتا خوبی با روسای دو قوه دیگر خصوصاً قوه مقننه دارد. همراهی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان را نیز می توان انتظار داشت».

او همچنین در مورد حسین علایی گفت:

«در مورد آقای علایی تا کنون خبری از علاقه‌مندی ایشان به کاندیداتوری منتشر نشده است. ایشان معتقدند که می‌بایستی ابتدا صاحب نظران به تحلیل شرایط کلی کشور پرداخته و در «چه باید کرد؟» به تصمیم مشترک برسند. آن گاه بر روی فردی که بهتر می‌تواند از عهده‌ی مسئولیت برآید اجماع صورت پذیرد. آقای علایی نیز عموما در مسئولیت‌های دوران دفاع مقدس و پس از آن موفق عمل کرده و کارنامه‌ی قابل قبولی دارند. ایشان نسبت به آقای دهقان حضور موثرتری در دوران دفاع مقدس داشتند.

اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که حضور مردم کمرنگ بوده و اصطلاحا حداقلی باشد، پیش‌بینی می‌شود که جناب دهقان مورد اقبال بیشتری از طرف رای دهندگان قرار گیرند.

آقای علایی زمانی مقاله‌ای منتشر کرد که موجب عکس العمل منفی جمعی از فرماندهان سپاه قرار گرفته و اهانت‌هایی از طرف افراد تندرو به ایشان صورت پذیرفت. هم اکنون چهره و شان آکادمیک ایشان بر نظامی‌گریشان غالب است و به نظر می‌رسد که در صورت حضور پرشور و حداکثری مردم می‌توان شانس بالاتری برای ایشان قائل شد.

باتوجه به فاصله‌ی زیادی که تا انتخابات سال آینده داریم نمی‌توان از هم اکنون پیش بینی دقیقی داشت. چه کسی تا قبل از انتخابات 92 باور می‌کرد که حسن روحانی رئیس جمهور شود؟! ما اصلا باور نداشتیم که چنین شود. اما وقتی شرایط آنگونه شد که آقای هاشمی را کنار زدند و ایشان از آقای روحانی حمایت کردند و مهره‌های بزرگی پشت ایشان قرار گرفتند ایشان رئیس جمهور شد.

زمان فعلی برای گمانه زنی و تحلیل دقیق شرایط زود است و چه بسا هیچ کدام از افراد نامبرده در صورت کاندیداتوری نتوانند نظر مردم را به خود جلب کنند.

امید است که وضعیت به صورتی پیش رود که رئیس جمهور آینده حداقل بیش از ۵۰ درصد از آراء واجدین شرایط را به خود اختصاص دهد و بتواند در این شرایط حساس مردم را امیدوار کرده و از وضعیت فعلی درآورد».

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – حسین دهقان

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – حسین علایی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا