خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طرح کاهش جمعیت صهیونیستی است»

نماینده ولی فقیه در استان یزد می‌گوید: طرح کاهش جمعیت که یک طرح صهیونیستی به شمار می‌رود که نباید ادامه یابد، زیرا دشمنان از راه های دیگر از جمله تولید مواد خوراکی و داروهایی با اثرات عقیم سازی در جامعه مسلمانان هستند که باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» تصریح کرد: دشمنان اسلام هر روز به دنبال طرح جدیدی برای خدشه به نظام اسلامی و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) هستند و از راه های مختلفی از جمله تهدید تا تحریف مسائل دینی و در نهایت اغواگری همچون شیطان رجیم وارد می‌شوند.

وی برخی طرح های دشمنان در دهه های اخیر را تهدید نسل با اجرای طرح‌های کاهش جمعیت مسلمان به خصوص در کشور ایران دانست و افزود: دشمنان ابتدا خانواده را مورد هدف قرار می دهند و زنان را علاوه بر تشویق به اشتغال بیرون از منزل به کاهش تعداد فرزندان تشویق می کنند و به دنبال نهادینه کردن این تفکر شوم « تعداد فرزندان مانع پیشرفت زنان است» هستند.

وی تأکید کرد: طرح کاهش جمعیت که یک طرح صهیونیستی به شمار می‌رود که نباید ادامه یابد، زیرا دشمنان از راه های دیگر از جمله تولید مواد خوراکی و داروهایی با اثرات عقیم سازی در جامعه مسلمانان هستند که باید جدی گرفته شود.

امام جمعه یزد با اشاره به آمار بالای تحصیل بانوان حوزوی در استان و کشور، گفت: بانوان طلبه باید بیش از دیگران در خنثی سازی توطئه تحدید و تهدید نسل پیشقدم باشند و ابتدا بانوان حوزوی و سپس دیگر اقشار جامعه زنان را در خصوص آثار سوء کاهش فرزند آوری در آینده روشن کنند و بدانند که آثار کمی تعداد فرزندان ابتدا به خود خانواده ها باز می گردد و آنان را با مشکلات بسیار روحی و اقتصادی روبرو می کند.

آیت الله ناصری یزدی خاطر نشان کرد: برخی زنان از اینکه خانه‌دار هستند، خوششان نمی آید و حتی آن را عیب می دانند  در حالی که خانه داری بالاترین خدمت ارزشمند در جهان اسلام است، زیرا تربیت انسان ها در خانواده و در نهایت جامعه اسلامی شکل می گیرد.

وی ابراز کرد: ایران اسلامی ما به خصوص مکتب اهل بیت و جایگاه پیروان مکتب امیر المؤمنین یکی از جایگاه هایی است که شیعیان دنیا به ما چشم دوخته‌اند و ما چرا باید با دست خود، پیروان اهل بیت را کم کنیم؟

امام جمعه یزد یادآور شد: هزاران نفر اتباع بیگانه در شهر ما زندگی می کنند که هر خانواده مأمور به افزایش جمعیت بالای ۲۰ نفر است در حالی که هنوز افزایش جمعیت در خانواده‌های ما نهادینه نشده است .

آیت الله ناصری یزدی کاهش جمعیت را مصیبت عظما خواند و افزود: کسانی که می خواهند ولایتمدار باشند باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را در خصوص کاهش جمعیت و اهمیت فرزند آوری جدی بگیرند.

وی مسائل مرتبط با خانواده و ارتقای اعتقادات دانش آموزان و آموزه‌های دینی در بین نسل جوان را مهم خواند و پیگیری ان از سوی مسئولان را خواستار شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: کارشناسان آمریکایی و اروپایی از روند کاهش جمعیت ایران در دهه‌های اخیر ابراز تعجب کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که کاهش جمعیتی که در کشورهای غربی ظرف ۸۰ سال اتفاق می افتد در ایران ظرف یکی دو دهه اتفاق افتاده است.

آیت الله ناصری یزدی که در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان یزد که در سالن امام خمینی(ره)مرکز مدیریت حوزه خواهران استان یزد برگزار شد، سخن می‌گفت، تأکید کرد: بانوان طلبه سال تحصیلی جدید را جدی بگیرند و مسائل مهم جهان اسلام را در شرایط امروز که مورد هجمه دشمنان واقع می شود، مورد توجه قرار دهند و درباره آن برنامه ریزی نمایند.

وی تشویق خانواده‌ها به افزایش توکل به خداوند را در زمینه فرزندآوری خواستار شد و گفت: بیش از سه هزار بانوی طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند و این تعداد می‌توانند خانواده خود و دیگر خانواده‌ها را به موضوع افزایش توکل به خداوند برای رفع ترس و نگرانی نسبت به مسائل اقتصادی فرزندان بیشتر، با بیان آیات قرآنی و روایات اسلامی در این زمینه و نیز ازدواج آسان تشویق کنند.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مشاوره اسلامی بسیار خوب است زیرا مشاهده شده است که برخی مشاوران به روانشناسی غربی روی آورده اند و باید بحث مشاوره اسلامی برای خانواد ه های استان رونق یابد.

امام جمعه یزد در پایان بانوان طلبه را به تحصیل و تلاش برای رضای خداوند و ترویج آموزه های دینی در جامعه بانوان دعوت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا