خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از عشق روس ها «ن»بايد ترسيد

احمد وخشيته، کارشناس روسیه در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز گذاشته است، نوشت:

ما ايراني ها هر گاه صحبت از روسيه به ميان مي آيد، بلافاصله از غير قابل اعتماد بودن روس ها سخن به ميان مي آوريم و آهي از دل مي كشيم و از نامردي همسايه ی شمالي در جريان عهدنامه هاي تركمنچاي و گلستان مي گوييم. باز آرام نمي گيريم و به يكباره ادامه مي دهيم همين الان در موضوع اس سيصد هم به ما خيانت كردند.

در اين ميان اس سيصد هم البته طنز جالبي است كه شايد روزي به ما برسد؛ البته برخي از خودمان نيز هر از چند گاهي وعده مي دهند اين شنبه سامانه را دو دستي تحويل خواهيم گرفت. انگار آنها شب ها با پوتين شام مي خورند و در خوش و بش صرف چاي بعد شام، اطلاعاتي از “ولاديمير” به دست مي آورند كه حتي سخنگوي كرملين و يا لاوروف و وزير دفاع روسيه هم ندارند؛ بگذريم…

اينكه روس ها چگونه بازي مي كنند، جوابش كاملا مشخص است: بر اساس منافع ملي شان. اما اينكه ما چرا انتظار داريم همه بر اساس منافع ملي ما گام بردارند تعجب آور است؛ البته دولتمردان ما در زمان هايي كه با بي مهري و بعضا چپاول از سوي روس ها رو به رو شده اند يقينا به علت بي تدبيري شان بوده است.

غرض از اين خط خطي ها اين بود كه امروز خبري با عنوان “پاداش مردان خارجي براي ازدواج با دختران روس” رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي كشورمان را پر كرد و كمتر از يك ساعت اشعار و كاريكاتورهاي فراواني در استقبال از ازدواج با زنان روسي و جايزه ١٥ هزار دلاري و تابعيت اين كشور به ميان آمد و همه ی آنها كه روس ها را غير قابل اعتماد مي دانستند؛ به يكباره به عشق آنها اعتماد كردند و زنان روس را تا اعماق دل خود راه دادند.

امروز به اندازه تبريك هاي عيد نوروز با لطف دوستان و غير دوستان رو به رو شدم كه با اين خبر ياد من در غربت مسكو افتادند و جمله اولشان اين بود: اين خبر راست است؟

با خود گفتم شايد تركمنچاي و گلستان حقمان بود؛ و حتما اين روس ها مي دانند وقتي با وعده ١٥ هزار دلاري، عشقشان را به دل راه مي دهيم، چرا به ما اس سيصد بدهند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. افزایش رابطه ایران و روسیه. به قیمت عشق به هر قیمتی که طرف روسی مطالبه کند هر چه که طرف روسی بخواد
    من پرداخت کردم. و. حتما. ارزش عشق روسی ررامی‌ دونم
    ما همسایه هستیم ۲۰۰۰ ساله همسایه هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا