خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره پیام نوروزی رهبری و رییس جمهور

«علی نظری»، نماینده ی مجلس ششم در یادداشتی در تحلیل پیام نوروزی رهبری و رییس جمهور در تلگرام نوشت:

سال 1396 را با ملاحظه پیام مقام معظم رهبری از شبکه یک سیما شروع کردیم. رهبری در ابتدای پیام با ذکر تلخی ها و شادکامی های سال 95 پیام را با نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خطاب به ملت ایران ایراد نمودند.

رهبری با تاکید بر امنیت کشور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه خاورمیانه اظهار داشتند، امنیت داخلی ما مرهون عطمت و بزرگی مردم حق طلب ایران اسلامی است، وی این امر مهم را از حوادث شیرین سالی که گذشت، دانستند.

وی در بخشی ازاین پیام تلویزیونی، حضور اگاهانه ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن 95 را پاسخی به تهدیدها و بی احترامی رییس جمهور جدید امریکا (ترامپ) دانستند.

رهبری در فراز پایانی پیام، تاکیدی موکد بر اهتمام دولت بر رفع رکود و ایجاد رونق بر فضای کسب و کار داشتند.

دقایقی بعداز پیام رهبری، مشروح پیام نوروزی رییس جمهور به روی انتن شبکه یک آمد.

روحانی در مقدمه تبریک سال نو، ایرانیان خارج از کشور را از یاد نبرد.

رییس جمهور بر پربار بودن سال 95 تاکید ویژه ای داشت. اجرایی شدن توافق هسته ای و اعاده جایگاه قبلی ایران در بازار نفت اوپک را از دست آوردهای بزرگ برجام در سال 95 دانست.

رییس کابینه تدبیر و امید با اشاره بر موفقیت اصغر فرهادی در کسب جایزه اسکار و فتح نخستین مدال بانوان ایرانی در تاریخ المپیک ریو توسط کیمیا علیزاده را از شیرینی های سال گذشته دانست و از غرور آفرینی هنر مندان و به ویژه ورزشکاران در المپیک 2016 تقدیر کرد.

رییس جمهور همچنین فقدان مرحوم آیت الله هاشمی را تلخ ترین حادثه سال قبل دانست و 21 دی روز تشیع جنازه پر شکوه و تکرار نشدنی مرحوم رفسنجانی را نماد حق شناسی مردم فرهیخته ایران دانست.

حادثه های تصادف قطار مسافربری سمنان، انفجار پلاسکو و سیل برخی از استانها، از نگاه رییس جمهور غافل نماند و این حوادث ناگوار، مصداق حوادث تلخ سال 95 از زبان رییس دولت یازدهم بود.

حسن روحانی، قاطعانه بر عزم دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم در سال 96 سخن گفت و اظهار امیدواری کرد، اقدامات موثر دولت در بهار امسال اثارش را بر زندگی روز مره مردم نشان خواهد داد.

روحانی در بخش پایانی پیام نوروزی، برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت 96 را از برجسته ترین رخدادهای سیاسی داخلی ذکر کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد دولت یازدهم با رویکرد مشارکت حداکثری و رقابتی با کمک نهادهای نظارتی به استقبال انتخابات بهار آتی می رود.

البته نگارنده معتقد است مقام معظم رهبری مشروح دیدگاهها و نظراتش پیرامون مسائل داخلی و انتخابات 96 را در سخنرانی حرم رضوی بین خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. روحانی تنهاست اورادریابیم ودر ۲۹اردیبهشت تنهایش نگذاریم حاصل عملکرد دولت ۳سال دیگر هویدا میشود

  2. بنده معتقدم همانگونه که پيروزي ها و موفقيت هايي که بدست مي آيد، مرهون تلاش تمام مسئولين مملکت از صدر تا به ذيل است، طبيعتا مسئوليت ناکامي ها و شکست ها نيز متوجه تمامي مسئولين مذکور است. اينکه برخي مسئولين، خود را صاحب و مالک موفقيت ها بدانند اما نوبت ناکامي ها که شد، از خود سلب مسئوليت کنند، بي انصافي است؛ همانطوري که عکس آن هم بي انصافي است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا