خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جمعیت امام علی مردم را در راستای «خیر عمومی» بسیج کرد»

بیانیه نهضت آزادی در اعتراض به انحلال «جمعیت امام علی» را به نقل از کانال تلگرامی این حزب می‌خوانید:

«حکمرانی مطلوب» مستلزم همگرایی میان حاکمیت و نهادهای جامعه مدنی است و بدون مشارکت همه شهروندان به سامان نمی‌رسد. «دولت قوی» منهای «جامعه توان‌مند» در معرض استبداد است و استبداد، یعنی ناکارآمدی و فساد. «مشارکت شهروندی» پیش‌نیاز بی‌بدیل تحقق حقوق و حاکمیت ملت است که نه تنها زمینه بهره‌مندی از خرد جمعی را فراهم می‌آورد، بلکه سرمایه اجتماعی کشور و شاخص‌های مشروعیت اخلاقی و کارآمدی هر نظام سیاسی را ارتقا می‌بخشد.

«نهاد مدنی» که موثرترین و مترقی‌ترین الگوی همکاری جمعی در جهان معاصر به شمار می‌رود، عمر کوتاهی در ایران دارد. «جمعیت امام علی» نامی آشنا در فهرست سازمان‌های مردم نهاد است که امید و انگیزه بسیاری را در راه خدمت و حمایت از فرودستان جامعه بر انگیخته و همکاری داوطلبانه گروه‌های وسیعی از مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان را جلب و در راستای «خیر عمومی» بسیج کرده است.

اکنون از آن همه وعده‌ها و بشارت‌های تحقق نایافته، این مستضعفان  به نانی و سرپناهی محتاج‌اند. در پاسخ‌گویی به این نیازمندی‌ها، گروهی به پشتوانه اصل 26 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از مال و سرمایه خود و از جان و جوانی خویش مایه گذاشته و عزم خدمت و حمایت کردند و جمعیتی مردمی را فراهم آوردند تا در دور و نزدیک این میهن محزون، روزنه امیدی بگشایند و چراغ و فروغی برافروزند، دریغا که کارگزاران قدرت ناپاسخگو و نظارت‌ناپذیر، عزم این نهال جوان می‌کنند.

نهضت آزادی ایران انتظار دارد و انذار می‌دهد که اصحاب قدرت، دست رد  بر تجارب تاریخی آزموده‌شده نزنند، خود را بی‌نیاز از مشارکت عمومی در سرنوشت ملی نبینند و سنت‌های الهی و قانون‌مندی‌های اجتماعی را انکار نکنند تا جامعه به فراخور نیاز و استعداد، از نیروی درونی خویش استمداد طلبد و به اصلاح تدریجی امور و جبران کژی‌ها و کاستی‌ها توفیق یابد.

سامان ملک و میهن جز با آگاهی و اراده و همکاری ملت میسر نمی‌شود و راهبرد آزادی و دموکراسی و اصلاحات مسالمت‌آمیز، از جمله خواسته‌ها و آرمان‌های ملی ایرانیان است و سعادت فردی و اجتماعی همه شهروندان، تنها در سایه‌سار آزادی ملت و حاکمیت قانون تحقق خواهد یافت و تردیدی نباید داشت که جوانان و زنان و مردان ایرانی را در این وادی تلاش و مبارزه برای تحقق حقوق و حاکمیت ملت، خستگی و کاستی و بی‌تفاوتی نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا