خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حفظ جان نباید مانع انجام شعائر دین شود»

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: حفظ جان افراد، ویروس و بیماری نباید مانع از انجام شعائر دین شود و شعائر دینی همواره باید با انجام امور و رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی زنده نگه داشته شود.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۱ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به آیه ۳۳ سوره اسرا و ضرورت حفظ ارزش انسانی، با بیان اینکه بی‌احترامی نباید به هیچ فردی صورت بگیرد، اظهار کرد: برادران دینی باید برای جان یکدیگر احترام قائل شوند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در ادامه بیان کرد: در جامعه اسلامی افراد با قمه، سلاح و … نباید به جان یکدیگر تعرض کنند زیرا این مورد در شان یک جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در مواردی براساس حکم پروردگار باید مجازات و قصاص انجام شود، افزود: رحم در برابر حکم خداوند معنا ندارد.

وی در ادامه بازستاندن حق براساس حکم خداوند را از ارکان مهم اسلام دانست و تشریح کرد: زیاده‌خواهی و جهالت در انتقام‌گیری از حق مقتول مظلوم نباید باعث آسیب به سایر و نابودی زندگی شود و اگر فردی بی جهت خونریزی به راه بیندازد راه جهنم را به روی خود باز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: حفظ جان افراد، ویروس و بیماری نباید مانع از انجام شعائر دین شود و شعائر دینی همواره باید با انجام امور و رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی زنده نگه داشته شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد عمل هتاکانه روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد و ادامه داد: این امر در طول تاریخ مورد جدیدی نیست و بیگانگان این امر را آزادی بیان می‌دانند ولی فریبی بیش نیست.

وی اضافه کرد: شیطنتی در پس این بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) قرار دارد تا بیگانگانی از جمله آمریکا، اسرائیلتمرکز مسلمانان را از مسائل اصلی پرت کنند و آن‌ها را به حاشیه ببرند.

حجت‌الاسلام‌ نکونام گفت: مسلمانان همواره با ادای تعظیم به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) حواسشان به شیطنت‌ها و خیانت‌های بیگانان است و بیگانگان باید شاهد پایداری و استقامت مکتب پیامبر اسلام(ص) باشند و بدانند که مسلمانان ذره‌ای از راه خود کوتاه نیامده و نخواهند آمد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین و مجازی در سال‌جاری یاد آور شد: در هر منطقه‌ای که خطر آن را تهدید نمی‌کند باید آموزش حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، زیرا آموزش حضوری دارای تبعات خاص خود است و منطقه‌ای که بنا به شرایط امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد بایستی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

وی به ورود نوجوانان و جوانان به فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: معلمان و والدین دانش‌آموزان با انس و الفت و محبت به آن‌ها کمک کنند تا درگیر این فضای آلوده نشده و به آن گرفتار نشوند.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان یادآور شد: در این مقطع زمانی به‌هم پیوستگی نیروهای انقلابی باید صورت گیرد تا با همکارهای لازم به نتیجه دلخواه برسیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا