خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی لاریجانی: سیاست عقل می خواهد نه تازیانه

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر هر اختلافی را تبدیل به تکفیر کنیم سایش در نیروها ایجاد کردن است، گفت: حوزه سیاست نیاز به تازیانه ندارد، بلکه نیازمند عقل است تا راه درست را با همه تنوع برای حکمرانان پیش‌بینی کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با مدیران مسئول رسانه‌های قم و سرپرستان خبرگزاری‌های فعال استان قم ضمن تأکید بر اینکه همواره در خط اصولگرایی حرکت کرده است، اظهار داشت: اصولگرایان در کشور ذیل محور جامعتین افراد را جمع کرده‌اند، آیت‌الله موحد‌ی‌کرمانی با من تماس گرفت و من گفتم شما به هر کسی رسیدید، من همراهی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: من همیشه از مسیر روحانیت حمایت کرده‌ام و در تهران ما هیچ لیستی ارائه نکردیم و در قم نیز جامعه مدرسین لیستی ارائه کرد و من درخواستی برای قرار داشتن در این لیست نداشتم بلکه گروه‌ها خودشان بررسی می‌کنند و نام‌ها را در لیست قرار می‌دهند، گروه‌های دیگر هم نیاز به تأیید من نداشتند، اما خودشان من را در لیست قرار ندادند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

**اگر میزان برای اصولگرایی جامعه مدرسین بود، جامعه مدرسین من را در لیست قرار دادند.

**در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن جزوه‌ای علیه من پخش کردند که حاوی دروغ و توهین فراوانی بود، ما هیچ شکایتی از کسی نکردیم البته اگر شکایت می‌کردیم، تکلیف مشخص بود چراکه چند سال پیش در همین قم به‌وسیله پرتاب اشیاء با ما مذاکره‌ای انجام دادند، که جریان آن مشخص است.

**{درباره تخلفات انتخاباتی احتمالی برخی حامیانش} ستادهای انتخاباتی من به دقت زیرنظر هستند و با هر تخلفی برخورد می‌کنم؛ این تخلفاتی که به اسم هوادران عنوان شد، هیچ یک به ستادهای انتخاباتی من تعلق ندارد و باید با هر تخلفی برخورد شود.

**{در مورد تخریب ها علیه خودش} تخریب‌های زیادی نیز علیه من صورت می‌گیرد که مختص قم نیست و ما در برابر آن‌ها سیاست سکوت را در پیش گرفته‌ایم و از هیچ رسانه‌ای نیز شکایت نکرده‌ایم. در عین حال اگر کسی علیه مقامات کشور حرفی بزند، دستگاه‌های قانونی به تکالیف خود رسیدگی می‌کنند و این اختصاصی به بنده ندارد.

**{درباره بالابودن حجم کشمکش‌های سیاسی در کشور} حجم کشمکش‌های سیاسی در کشور به‌ویژه در مسائلی که ضرورت ندارد، بالا است. گاهی مشاهده می‌کنیم مشکلات کشور در یک حوزه است ولی در جای دیگری شاهد داد و فریاد هستیم و به‌جای اینکه افکار عمومی به حل مشکل کشور متمایل شوند، به سمت و سوی دیگری سوق داده می‌شوند.

**وجود اختلاف نظر از نشانه‌های دموکراسی است و برای یک حکمرانی خوب، باید به‌جای زیاد شدن اختلاف نظرات، آن‌ها را در یک مسیر درست انداخت تا سبب حل مسائل و مشکلات کشور شوند. کشورهایی موفق هستند که برای اختلاف نظر‌ها جایگاه و چارچوب‌هایی را در نظر گرفته‌اند، اینکه هر اختلافی را تبدیل به تکفیر کنیم سایش در نیرو‌ها ایجاد کردن است.

** حوزه سیاست نیاز به تازیانه ندارد. سیاست نیازمند عقل است تا راه درست را با همه تنوع برای حکمرانان پیش‌بینی کند.

**فاصله‌ای بین رسانه و مشکلات در جامعه ما وجود دارد و رسانه‌ها باید با تمرکز بر اراده عمومی بیشتر به این مقوله بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا