خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات کلاهبرداری کینگ‌مانی بدون نام آوردن از شرکت ایرانی

خبرگزاری مهر بدون نام بردن از یک شرکت ایرانی پشت پرده‌ی رمزارز کینگ مانی، به «جزئیات کلاهبرداری کینگ‌مانی» پرداخته است.

یک منبع آگاه در خصوص جزئیات کلاهبرداری کینگ‌مانی گفت: این افراد با ایجاد نوسانات قیمتی غیرواقعی، اشتیاق مضاعفی را در اعضای شرکت به وجود آوردند و قیمت آن را از ۴ یورو به چندهزار یورو رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنج شنبه وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری عناصر یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات آمده است: «این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیر مجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است.»

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نحوه این کلاهبرداری گفت: این کلاهبرداری سازمان‌یافته توسط یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای شناخته شده در سطح کشور و در قالب رمز ارز جعلی «کینگ مانی» (Kingmoney) صورت گرفته است.

به گفته وی این شرکت که از سال ۱۳۹۱ مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای را اخذ کرده است، با استفاده از شبکه افراد زیر مجموعه خود نسبت به فروش محصولات مختلف اقدام می‌کرد.

شرکت بازاریابی شبکه‌ای که به اعضای خود رحم نکرد

این منبع آگاه با بیان اینکه این شرکت با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی تحت اختیار خود، مبادله رمزارز جعلی کینگ‌مانی را به سرعت رواج داد، گفت: نام کینگ‌مانی به عنوان یک ارز دیجیتال، از اواخر سال ۱۳۹۸ به عنوان وسیله پرداخت پورسانت بازاریاب‌ها، توسط این شرکت معرفی شد.

وی افزود: طولی نکشید که عده زیادی از فعالان این شرکت به خرید و فروش این رمز ارز گرایش پیدا کردند. همچنین با هدایت برخی مدیران و لیدرهای شرکت و ترویج در شبکه بازاریابان، وجوه کلانی از اشخاص مختلف در قالب سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، اخذ شده است.

وی با تشریح نحوه کلاهبرداری توسط این شرکت، اظهار داشت: گردانندگان کینگ مانی، با ایجاد نوسانات قیمتی به صورت ساختگی و غیرواقعی، اشتیاق و رغبت مضاعفی در اعضای شرکت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این رمزارز جعلی به وجود آوردند؛ به طوریکه قیمت هر واحد کینگ‌مانی در چند ماه به صورت غیر واقعی و تنها در شبکه، از ۴ یورو به چندین هزار یورو افزایش یافت.

سوءاستفاده از اعتماد زیر شبکه‌ها، عامل اصلی رواج «کینگ مانی»

این منبع آگاه ادامه داد: مدیران و سرشبکه‌های شرکت با ایجاد اعتماد در بازاریابان و زیرمجموعه‌های خود و ارزش‌گذاری صوری برای این رمز ارز جعلی، مبالغ قابل توجهی از افراد دریافت کردند. متأسفانه شواهد بیانگر آن است که تعدادی از زیرمجموعه‌های این شرکت، نسبت به فروش ملک، خودرو و سایر اموال خود برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز اقدام کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه سرمایه‌گذاران از بی‌ارزش بودن این ارز دیجیتال غافل بوده و تنها می‌توانستند آن را در دو صرافی غیر مجاز خرید و فروش کنند. همچنین مالباختگان پس از مدتی، متوجه مشکلات مربوط به پرداخت و تبدیل کینگ‌مانی شدند که در پی آن قیمت این رمز ارز جعلی سقوط کرد و ماهیت کینگ مانی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران آشکار شد.

مردم در خصوص سرمایه‌گذاری در رمز ارزها هوشیار باشند

این منبع آگاه با اشاره به میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط این شرکت مطرح در زمینه بازاریابی شبکه‌ای، اظهار داشت: حسب بررسی‌های به عمل آمده، حجم وجوه از دست رفته در این کلاهبرداری بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده و بیش از هزاران نفر نیز سرمایه‌های خود را در این ماجرا از دست داده‌اند.

وی افزود: متأسفانه ایجاد رمزارزهای بی‌ارزش و بدون پشتوانه و استفاده از روش شبکه‌ای در فروش ارزهای دیجیتال و یا به عبارت دیگر؛ پرداخت پورسانت برای معرفی اعضای جدید و ایجاد زیرمجموعه، امروزه به شگرد بسیاری از کلاهبرداران در حوزه رمزارزها تبدیل شده است.

این منبع آگاه با تأکید بر ریسک بالای سرمایه‌گذاری در رمزارزها، تصریح کرد: با توجه به فراگیری مسئله سرمایه‌‎گذاری در حوزه رمزارزها میان مردم و وقوع کلاهبرداری‌های کلان در پوشش ارزهای دیجیتال، هشیاری و آگاهی شهروندان در این خصوص نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از نیز ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جعلی بودن رمزارز کینگ‌مانی گفته بود: به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعال است پشتوانه این رمزارز بوده و اساساً اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به دلیل حمایت این شرکت بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا