خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مولوی عبدالحمید به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان با اشاره به توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر گفت: اهانت نشریه فرانسوی در راستای تقویت افراط‌گرایی و تروریسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، ، مولوی عبدالحمید امروز (21 شهریور 1399) در فرازی از سخنانش در مراسم نماز جمعه این شهر با اشاره به اهانت مجدد نشریۀ فرانسوی “شارلی ابدو” به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، ضمن محکوم کردن این اهانت، چنین اقداماتی را سبب «تقویت افراط‌گرایی و تروریسم» در جهان دانست..

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: اهانت و جسارت بزرگ یک نشریۀ فرانسوی به رحمةللعالمین و سرور ما و سرور تمام جهانیان حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام‌جمعه زاهدان اظهار داشت: هیچکدام از تمدن‌ها و قوانین جهان به بشر “آزادی مطلق” نداده‌اند که افراد به بهانۀ «آزادی» به دیگران فحش بدهند و اهانت کنند. آزادی واقعی و اصلی آن است که به بشریت اهانت صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: آزادی‌ای که در آن احساسات بیش از یک‌‌ونیم‌ میلیارد مسلمانان و سایر انسان‌های آزادۀ جهان جریحه‌دار شود آزادی نیست و چنین آزادی‌ای هم محکوم است.

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: همان‌طور که مسلمانان اجازه ندارند به مقدسات هیچ‌یک از ادیان سماوی و غیرسماوی اهانت کنند و قرآن مجید نیز مسلمانان را حتی از اهانت به بت‌ها و معبودان باطل برحذر داشته است، نباید به دیگران هم اجازه داده شود به قرآن عظیم‌الشأن، پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم و سایر مقدسات مسلمانان اهانت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی مسلمانان چنین دیدگاه و روشی دارند، چرا در کشورهای غربی و اروپایی اجازه می‌دهند به مقدسات مسلمانان توهین بشود؟!

امام‌جمعه زاهدان «تقویت افراط‌گرایی و تروریسم» را از نتایج اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب عنوان کردند و گفتند: کسانی که به مقدسات ادیان اهانت می‌کنند در واقع حامی تروریسم هستند و سبب تقویت افراط‌گرایی و تروریسم در جهان می‌شوند. افرادی از مسلمانان ممکن است در مقابل چنین اهانت‌هایی کنترل خودشان را از دست بدهند و به جایی حمله کنند، و سپس بعضی‌ها بگویند که مسلمانان «تروریست» هستند، درحالی‌که خودِ اهانت‌کنندگان مسبب این کار به‌شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: اهانت به مقدسات به‌نوعی تروریست‌پروری و برخلاف امنیت جهان و امنیت کشورهایی است که این اهانت‌ها در آن کشورها صورت می‌گیرند.

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنانش ضمن ابراز نگرانی از «تشدید مجدد کرونا در بعضی نقاط کشور»، با بیان اینکه «بیماری کرونا به کارهای دینی و دنیوی انسان ضربه می‌زند»، عموم مردم را به «رعایت توصیه‌های بهداشتی»، «استفاده از ماسک» و «شستن دست‌ها» توصیه و تاکید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا