خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیرنویس خودکار ویژگی جدید اینستاگرام

دیجیاتو نوشت: «آدام موسری»، مدیر اینستاگرام با انتشار توییتی از اضافه شدن قابلیت کاربردی ایجاد خودکار زیرنویس (auto-generated captions) به ویدیوهای فید خبر داد. بنابراین کاربرانی که از ضعف شنوایی رنج می‌برند یا تمایل دارند محتوای ویدیوها را به صورت متن و در قالب زیرنویس مشاهده کنند،‌ به راحتی می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

این ویژگی جدید در حال حاضر تنها برای برخی زبان‌ها فعال شده ولی به زودی در دسترس بقیه کاربران قرار خواهد گرفت. این ویژگی به صورت پیش فرض فعال است ولی کاربران می‌توانند آن را به تمایل خود غیرفعال کنند.

در حال حاضر زیرنویس‌های خودکار به 17 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی، روسی، تایلندی، تاگالوگ، اردو، مالایی، هندی، اندونزیایی و ژاپنی وجود دارند. اینستاگرام می‌گوید به زودی از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

تیک تاک، رقیب اینستاگرام در آوریل سال گذشته امکان اضافه شدن زیرنویس به ویدیوها را به پلتفرم خود اضافه کرد و اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده تا همین قابلیت را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

بی‌شک زمانی که ویدیوهای فید اینستاگرام زیرنویس داشته باشند، کاربران ناشنوا و کم شنوا به راحتی می‌توانند از طریق زیرنویس، محتوای آن را دریافت کنند. حتی بسیاری از کاربران که به زبانی مسلط نیستند می‌توانند از طریق زیرنویس، به راحتی با محتوا ارتباط برقرار کنند. همچنین برخی افراد تمایل دارند ویدیوها را بدون صدا و تنها با خواندن متن زیرنویس مشاهده کنند، که این قابلیت به آنها نیز کمک می‌کند تا بتوانند بدون صدا محتوای ویدیویی را مشاهده کنند.

تا پیش از این، تولید کنندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه کنند که اکنون با این ویژگی مطلوب، فرآیند کار آنها ساده‌تر خواهد شد.

انتظار می‌رود با توسعه فناوری هوش مصنوعی و به مرور زمان، کیفیت متن‌های زیرنویس بهبود پیدا کند. در ابتدا ممکن است زیرنویس‌ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آنها بهتر خواهد شد و زبان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا