خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد: ترکیه تغییری در وضعیت سفر ایرانیان به کشور ایجاد نکرده است و همچنان ایرانیان می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند.

به گزارش ایسنا، رضا کامی، در خصوص برخی صحبت ها و شنیده ها در خصوص لغو شدن لغو ویزای ایرانی ها از سوی ترکیه برای سفر به این کشور گفت: تا کنون هیچ گونه خبر و اطلاعیه مبنی بر اینکه ترکیه لغو ویزای ایرانیان را برای سفر به این کشور لغو کرده است اعلام نشده است.

وی افزود: بعد از اینکه اخباری در این زمینه منتشر شد بلافاصله این موضوع تکذیب شد، چراکه از طرف دولت ایران و دولت ترکیه به صورت رسمی هیچ خبری در این مورد اعلام نشده بود.

کامی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره اتفاقات اخیر منطقه و تاثیرات آن بر روابط تجاری ایران و ترکیه گفت: روابط ایران و ترکیه یک سابقه و پیشینه طولانی دارد و مدت بسیار طولانی است که هیچ نوع مناقشه ای در روابط میان دو کشور اتفاق نیفتاده است.

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: مسائل کشورهای ثالث نمی تواند به صورت جدی در روابط ایران و ترکیه اخلال ایجاد کند. در سال های اخیر هم نوع روابط دو کشور این موضوع را ثابت کرده است در شرایطی که روابط ما با برخی کشورها با تنش روبرو بود، روابطی مطلوبی با ترکیه داشتیم و به طور کلی طی یک دهه اخیر حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

کامی با بیان اینکه روابط و هدف گذاری هایی که بین مقامات دو کشور ترسیم شده است نشان از هیچ تنشی در روابط دو کشور ندارد، گفت: اجرایی شدن برجام نقش مثبتی در روابط ایران و ترکیه خواهد داشت و بخشی از موانع و محدودیت هایی که در روابط دو کشور به ویژه در زمینه مسائل بانکی و پولی وجود داشته است بر طرف خواهد شد.

وی درباره تعاملات جدید در روابط ایران و ترکیه عنوان کرد : قرار است اتفاقات جدیدی در حوزه روابط بانکی بین ایران و ترکیه صورت بگیرد در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است تا بانک های دو طرف روابط َ شان را با یکدیگر برقرار کنند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا