خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – محمد شریعتمداری

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1339 به دنیا آمد. او متولد تهران است.

پدر شریعتمداری، نورالدین شریعتمداری از مبارزان انقلابی در رژیم گذشته بوده و پدربزرگ او نیز از مراجع تقلید بوده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای شریعتمداری آمده است، او «به محض پیروزی انقلاب  ابتدا در کمیته استقبال از امام و سپس در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته است».

شریعتمداری در سال 1369 و در نخستین روزهای آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در دفتر رهبری مشغول فعالیت شد و مامور تأسیس و تشکیل معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبری شد، او در سال 1373 با حفظ سمت به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام منصوب شد.

شریعتمداری که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1376 از محمدی ری‌شهری حمایت کرده بود، پس از انتخاب سیدمحمدخاتمی با حکم رئیس دولت اصلاحات و رای اعتماد بالای مجلس به‌عنوان وزیر بازرگانی فعالیت خود را در دولت آغاز کرد. او در دولت دوم خاتمی نیز وزیر بازرگانی بود.

محمد شریعتمداری با آغاز به کار دولت حسن روحانی به‌عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور که نقش پررنگی در دوران تبلیغات انتخاباتی داشت مسئولیت‌های گوناگونی را بر عهده گرفت. او در ابتدا به‌عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور منصوب شد و برای مدت کوتاهی نیز سرپرست وزارت ورزش و جوانان بود.

شریعتمداری در دولت دوم روحانی نیز حضور داشت و با حکم رئیس‌جمهور و رای اعتماد مجلس به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و پس از مدتی با استعفا از این سِمَت به وزارت کار رفت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

از جمله حاشیه‌های سال‌های اخیر پیرامون شریعتمداری می‌توان به دادگاه سیدهادی رضوی، داماد او اشاره کرد. محمد شریعتمداری در این ارتباط می‌گوید: «بنده 4 فرزند دارم که هیچ‌کدام قراردادی با هیچ کجای دولت ندارند، داماد من هم همین‌طور، در این مدت که من مسؤول بوده‌ام دامادم هیچ وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده‌ام. اما اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد کنند و اگر من مداخله‌ای کرده‌ام باید مورد اعتراض قرار بگیرم؛ اما نکرده‌ام.  نباید حیثیت من مورد تعرض قرار بگیرد. اگر کسانی فکر می‌کنند که حتی بچه من را در جلوی چشمم ذبح کنند، من باج می‌دهم، بدانند که من به کسی باج نخواهم داد».

آقای شریعتمداری از چهره‌های میانه‌رو است که روابط بسیار خوبی با دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا داشته و مورد احترام و اعتماد بزرگان نظام است.

«محمد شریعتمداری کاندید ۱۴۰۰ نیست»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا