خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهمانداران زن ایرفرانس از حضور در ایران معاف شدند

شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد که به خلبانان و مهمانداران زن این شرکت اجازه خواهد داد که در پروازها به سمت تهران حضور پیدا نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آنکه برخی از کارکنان زن هواپیمایی ایرفرانس اعلام کردند که نمی خواهند هنگام حضور در ایران مجبور به داشتن حجاب شوند، این شرکت اعلام کرد که کارکنان زن این اختیار را خواهند داشت که از پروازهای این شرکت به تهران حضور نداشته باشند.

ایرفرانس در تدارک از سرگیری پروازهای خود به تهران از 17 آوریل و پس از هشت سال وقفه به دلیل تحریم هاست.

پس از دیدار مدیریت ایرفرانس و اتحادیه ها در روز دوشنبه این هواپیمای فرانسوی اعلام کرد که کارکنان زن این شرکت این انتخاب را دارند که در پروازها به سمت ایران حضور نداشته باشند.

اتحادیه های کاری فرانسه نسبت به قوانین ایرفرانس مبنی بر موظف بودن خلبانان و خدمه زن به داشتن حجاب هنگام خروج از هواپیما ابراز نگرانی کرده بودند.

پیشتر ایرفرانس مهمانداران زن را ملزم کرده بود در پروازهای این شرکت هواپیمایی به تهران روسری سر کنند. مسئولان ایرفرانس با ارسال اطلاعیه هایی از کارکنان زن خود خواسته بودند در طول پروازهای تهران لباس گشاد پوشیده و به هنگام ترک هواپیما روسری سر کنند. مدیریت ایرفرانس حتی احتمال جریمه علیه کسانی که این مقررات پوشش را رعایت نکنند را مطرح کرده بود.

اما باوجودی که این موضوع تقریبا در کشورهای اسلامی عرف است، مقررات مذکور به مذاق کارکنان خوش نیامده و اتحادیه های خدمه پرواز به این مقررات اعتراض کرده بودند.

مناظره بر سر داشتن روسری و دیگر نمادهای مذهبی در محافل عمومی به ویژه در فرانسه بالا گرفته است.

ایرفرانس در بیانیه ای اعلام کرد: این وظیفه در طول پرواز اجرا نمی شود و مورد احترام تمام شرکت های هوایی بین المللی است که به ایران خدمات رسانی می کنند.

سخنگوی شرکت هوایی بریتیش ایرویز که قصد دارد پروازهای خود به ایران را 14 ژوئیه از فرودگاه هیترو لندن از سر بگیرد، اعلام کرد: با نزدیک شدن به زمان از سرگیری پروازها، این شرکت در این خصوص به خدمه خود توصیه های لازم را خواهد داشت.

هواپیمایی لوفتهانزا آلمان که در طول دوران تحریم ها پروازهای خود به تهران را ادامه داده بود، اعلام کرد که هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و خدمه این شرکت از مقررات مبنی بر داشتن حجاب هنگام حضور در ایران پیروی می کنند.

نیکول بابلی رییس اتحادیه خدمه پرواز لوفتهانزا گفت: برخی خدمه نگرانی هایی را مطرح کرده بودند، اما شرایط همانند ایرفرانس نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا