خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالله نوری: آیت‌الله صانعی همواره نگران تضییع حقوق مردم بود

پیام تسلیت عبدالله نوری به مناسبت درگذشت آیت‌الله صانعی را به نقل از کانال تلگرامی این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌خوانید:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

انا للّه و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر رحلت عالم ربانی، فقیه مجاهد، مرجع نواندیش و شخصیت برجسته‌ی عالم تشیع، آیت اللّه العظمی حاج شیخ یوسف صانعی را به محضر تمامی دلبستگان به خاندان عصمت و طهارت، فقیهان درد آشنا و شاگردان و ارادتمندان و تمامی علاقمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض می نمایم.
مرحوم آیت اللّه صانعی از عالمان دردمند و اندیشمندان وارسته و پر تلاشی بود که سالیان متمادی در مکتب فقه صادق آل محمد سلام الل‍ّه علیهم اجمعین به تحصیل و تدریس اشتغال داشت و از خرمن دانش و بینش فقاهت و دینداری و ایمان و اخلاص بزرگانی همچون آیت اللّه العظمی بروجردی و امام خمینی رضوان اللّه علیهما توشه برچید و به پرورش شاگردانی فرهیخته تلاش وافر داشت.

شجاعت و حرّیت وی در صدور فتاوی بدیع و استنباطات راهگشا و توجه عمیق وی به حقوق و کرامت تمامی انسان ها به ویژه حقوق زنان و توجه به عدالت عرفی و جامع و شامل که بر بسیاری احکام مقدم می دانست، از او شخصیتی متفاوت ساخته بود.

او با احساس مسئولیت جدی نسبت به سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه، همواره نگران تضییع و پایمال کردن حقوق مردم بود. با حفظ ارتباط با طبقات مختلف جامعه، دردها و سختی‌های مردم را، خیرخواهانه به حکومت یادآور می‌شد و در راه دفاع از حقوق مظلومان و ستمدیدگان، بی مهری و آزار و اهانت‌ها را تحمل کرد.
اینجانب بار دیگر رحلت آن مرجع بزرگوار و نواندیش را به محضر ملت شریف ایران، حوزه‌‌های علمیه، دوستان و علاقمندان آن بزرگوار، خصوصاً خانواده محترم آن مرحوم و به ویژه برادر گرامی‌شان، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی و فرزند برومندشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ سعید صانعی، تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای روح مطهر آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیاءاللّه خواهانم.

عبدالله نوری

بیست و دوم شهریورماه ۱۳۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا