خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موسوی خوئینی‌ها: آیت‌الله صانعی هرگز راه امام را ترک نکرد

متن پیام تسلیت آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها برای درگذشت آیت‌الله صانعی به نقل از کانال تلگرامی او می‌خوانید:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

إنّا للّه و إنّا الیه راجعون

ارتحال عالم بزرگوار حضرت آیت الله صانعی، از مراجع بزرگوار تقلید،‌ موجب تأسف و تأثر عمیق ارادتمندان و مقلدان ایشان گردید. این روحانی سخت‌کوش عمری را در تلاش برای کسب علوم اسلامی، به‌ویژه فقه آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین، و تدریس و ترویج آن گذراند و شاگردانی را پرورش داد و به حوزۀ مقدسۀ قم تقدیم نمود که برخی از آنان مجتهدانی مسلم هستند.

آیت الله یوسف صانعی و برادر گرامی‌اش آیت الله حاج شیخ حسن صانعی، از اوان ورودشان به حوزۀ با برکت قم، توفیق آشنایی با حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را پیدا می‌کنند و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و متوسطه، موفق به درک درس خارج فقه و اصول ایشان می‌شوند که از جهت عمق مباحث مطروحه، زبان‌زد فضلا و مجتهدان عصر بوده است.

آن عزیز از آغاز نهضت روحانیت در سال ۱۳۴۱، هرگز راه نورانی امام را ترک نکرد و تا پایان عمر بر این راه، بر اساس اجتهاد خود، وفادار ماند و در انجام آنچه وظیفۀ خود می‌دانست اهانت هتاکان و آزار مخالفان را تحمل کرد و بر طریقه‌ای که آن را صواب تشخیص داد استوار ماند تا به ملاقات پروردگار خویش شتافت؛ خداوند او را با اولیاء دین محشور فرماید.

این‌جانب ضایعۀ درگذشت آن بزرگوار را به علاقه‌مندان و مقلدان و به بیت محترمشان و فرزندان و سایر بازماندگان، به‌ویژه به برادر گرامی‌شان، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی، تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای آنان صبر جمیل و برای آن فقید سعید، جوار رحمت الهی را خواستارم.

سید محمد موسوی خوئینی‌
۱۳۹۹/۶/۲۲

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا