خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پلمب کتاب‌فروشی به‌خاطر عکس قلب؟!

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش درباره خبر پلمب شدن این مرکز توضیح داد.

سعید مکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا اظهار کرد: در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه دوستان اماکن به ترنجستان آمدند و با اشاره به وجود عکس قلب بر روی جلد دو کتاب، این موضوع را ترویج فرهنگ غرب خواندند؛ درحالی‌که موضوع هر دو کتاب سبک زندگی ایرانی – اسلامی و ازدواج بود.

او افزود: اعتراض‌های ما برای جلوگیری از این امر به نتیجه‌ای نرسید و آنان با این استدلال که شما در حال ظاهرسازی هستید، اعلام کردند که در این روز‌ها (هم‌زمان با ولنتاین) ما می‌توانیم و مجوز داریم تا حتی اگر کسی روی پلاستیکش عکس قلب بود، آن را توقیف کنیم. با این استدلال تعدادی از کتاب‌های ما را که مجوز ارشاد داشتند، برداشتند و با خود بردند و برگه اخطاریه پلمب را به ما دادند.

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش تصریح کرد: بعد از این اقدام نامه‌ای به اتحادیه ناشران نوشتم و از آنان خواستم تا نامه‌ای را به اداره اصناف و اماکن بدهند تا از پلمب ترنجستان جلوگیری شود. در سوم اسفندماه این نامه تحویل داده شد ولی گفتند این نامه را قبول ندارد. 16 فروردین به ما اعلام شد که به زودی این مکان پلمب می‌شود در حالی‌که ما روال قانونی را طی کرده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم که علت اصلی پلمب چیست.

او در ادامه گفت: البته من به عنوان مسئول این‌جا به ناجا نیز زنگ زدم و مراتب اعتراض خود را نسبت به نحوه برخورد مأمورانش اعلام کردم. جای تأسف است که در جامعه ما که دستفروشان در سرتاسر انقلاب کتاب‌های مختلف را افست می‌کنند و بدون پرداخت حق نویسنده، ناشر و… به فروش می‌رسانند، کار ما که فقط چند کتاب‌مان با تصویر قلب همراه بوده غیرقانونی تلقی می‌شود؛ در حالی که این دوستان کاملا آزاد هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دهانت را می بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم
    دلت را می پویند مبادا شعله ای در آن نهان باشد

    روزگار غریبی است نازنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا