خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: آرزوی «نیل تا فرات» هرگز محقق نخواهد شد

نور المالکی رئیس جریان دولت قانون عراق و نخست وزیر اسبق این کشور که به تهران سفر کرده است بعداز ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائِل دو جانبه و منطقه ای با وی گفتگو کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، شمخانی در این دیدار با تبیین راهبرد تفرقه افکنانه و ناامن ساز آمریکا در منطقه، مهم ترین اولویت کشورها برای مقابله بااین رویکرد را انسجام و وحدت داخلی و اشتراک مساعی  میان کشورهای منطقه دانست.

وی با بیان اینکه دشمنان وحدت و پیشرفت عراق در صددند انتخابات آتی در این کشور را به محملی برای ایجاد اختلاف، درگیری و نهایتا ناامنی تبدیل کنند؛ بر ضرورت حفظ هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق  به ویژه احزاب، گروه ها و شخصیت های شیعی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به تلاش های همه جانبه آمریکا برای تضعیف کشورهای منطقه که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط این رژیم جعلی بر کشورهای عربی و اسلامی صورت می گیرد؛ تصریح کرد؛ رژیم صهیونیستی با طرح به اصطلاح صلح در صدد تحقق شعار تسلط بر نیل تا فرات است.

وی با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام،  آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف را قربانی امیال زود گذر و بقای کوتاه مدت خود کرده اند؛ گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق چنین طرح خطرناک و خائنانه ای را نخواهد داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: تردید نداریم خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی و دیگر شهدای گرانقدر مقاومت و مجاهدت رهروان صدیق این شهیدان، ریشه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از منطقه برخواهد کند.

در ادامه این دیدار نور المالکی طی سخنانی با تمجید از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بر ضرورت اشتراک مساعی ایران و عراق در مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش انسجام در جهان اسلام و جلوگیری از اقداماتی که کیان و هویت کشورهای اسلامی را مخدوش می کند خاطر نشان ساخت: همانگونه که با وحدت و مقاومت سایه شوم تروریسم را از عراق و منطقه دور کردیم قادر خواهیم بود با تشریک مساعی کشورهای اسلامی تهدیداتی که قدس شریف و موجودیت فلسطین را هدف گرفته خنثی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا