خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شورای شهر به مخالفت فرمانداری با نامگذاری خیابان بازرگان

ایسنا نوشت: صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران، بررسی نامه‌های فرمانداری درخصوص اعتراض هیات تطبیق به نام‌گذاری اماکنی به نام  « اعظم طالقانی»، «مهندس بازرگان» و «سهیل گوهری» در دستور کار قرار گرفت که محمدجواد حق‌شناس – رییس کمیته نام‌گذاری شورای شهر – اظهار کرد:  فرماندار تهران سه مصوبه شورای شهر درباره‌ نام‌گذاری معابر را خلاف یکی از بندهای آیین‌نامه اعلام کرده است که به استناد این بند نام‌گذاری شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام، انقلاب، شهدا و غیره در درجه اول و نام‌گذاری شخصیت‌های ادبی، سیاسی و غیره در درجه‌های بعدی تعیین شده است و جالب اینجاست که بازرگان و طالقانی را به عنوان شخصیت ادبی یا شخصیت سیاسی صدر انقلاب نشناختند که از عجایب روزگار است.

وی با بیان این‌که این تصمیم هیات تطبیق در حوزه اختیارات آنها نیست، ادامه داد: در 20 سال گذشته همه مصوبات نام‌گذاری تنها جهت اطلاع‌ برای فرمانداری ارسال می‌شد و در این مدت نیز هیات تطبیق اعتراضی نداشته، اما حالا ورود محتوایی به تصمیمات شورا می‌کند که این از نوبرانه‌های این دوره مدیریت شهری است.

رییس کمیته نامگذاری شورای شهر با بیان این‌که بازرگان دهها کتاب نوشته و در مبارزات قبل از انقلاب سال‌های سال در زندان بوده، گفت: بازرگان اولین نخست وزیر منتخب امام خمینی (ره) بود و حتی رهبری به ارتحال وی پیام تسلیت فرستادند. از سوی دیگر اعظم طالقانی به دلیل مجاهدت‌هایش در راه انقلاب سال‌ها به زندان محکوم شده بود و دبیرکل حزب سیاسی بوده و مدیر مسئول روزنامه بوده و بهتر است فرماندار تهران اگر اطلاعی از این موضوعات ندارد قبل از اظهارنظر یک سرچ در گوگل انجام دهد.

همچنین حجت نظری در واکنش به این اعتراض گفت: قرار بود که هیات رییسه شورا دیگر مصوبات نام‌گذاری را برای فرمانداری ارسال نکنند اما گویا رویه همچنان ادامه دارد و باید بگویم هیات تطبیق خارج از اختیارات خود عمل کرده به گونه‌ای که به هیچ بند قانونی استناد نداشته و همیشه کلی‌گویی می‌کند.

شهربانو امانی نیز با بیان این‌که هیات تطبیق پا در کفش اختیارات قانونی شوراها می‌کند، اظهار کرد: طالقانی و بازرگان فرزندان هزینه‌داده این کشور هستند و متعلق به همه هستند و جالب است که فرماندار در نامه‌اش نوشته که کسی بازرگان و اعظم طالقانی را نمی‌شناسد در حالی که وای بر کسانی که اعظم طالقانی و بازرگان را نمی‌شناسند و برایمان جای سوال است که آیا کسی می‌شود این دو نفر را نشناسد.

وی ادامه داد: 30 سال دیر به فکر پاسخگویی به افکار عمومی شدیم که خواهان نام‌گذاری خیابانی به نام بازرگان بودند و جالب است که بعد از مرگ هم برخی‌ها آنها را تحمل نمی‌کنند.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران در اصرار به سه مصوبه مورد انتقاد هیات تطبیق در خصوص نام‌گذاری خیابانی به نام  « اعظم طالقانی»، «مهندس بازرگان» و «سهیل گوهری» رای مثبت دادند و بر مصوبه خود پافشاری کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا