خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی معلمان قم: به تخریب کنندگان تریبون ندهید

انجمن اسلامی معلمان استان قم در بیانیه ای به مناسبت شروع سال تحصیلی 94-93، تاکید کرد: نظر مدیر کل محترم آموزش و پرورش را به این نکتۀ مهم جلب می کنیم که شرعا و عرفا قابل پذیرش نیست که در سال تحصیلی جاری درسطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش افرادی برای سخنرانی دعوت شوند که علنا به تخریب دولت مبادرت می ورزند و یا خدای ناکرده مدیری علنا به مخالفت و تخریب دولت بپردازد.
متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، در پی می آید:
شروع سال تحصیلی 94-93 را به کلیۀ همکاران محترم و عزیز فرهنگی در سراسر ایران زمین به خصوص فرهنگیان زحمتکش استان قم تبریک عرض می کنیم و امیدواریم سال تحصیلی جدید را به گونه ای با موفقیت به انجام برسانند که نتیجۀ بزرگ آن رضایت باریتعالی از یک سو و توسعۀ علمی ، تربیتی و رفاهی فضای فرهنگی و آموزشی کشور از سوی دیگر باشد.
رسم است که در ابتدای هر سال تحصیلی بیانیه ها و سخنرانیها و …. در اهمیت تعلیم و تربیت و در وصف معلم فضای مطبوعاتی ، مجازی و جلسات و کنفرانس های متعدد را  پر میکند و البته کمتر به نتایجی منجر می شود که حلال مشکلی از مشکلات کهنۀ آموزش و پرورش کشور باشد.
 عدم استقرار یک نظام آموزشی ثابت و پویا پس از گذشت 70 سال از تاسیس وزارت علوم و گذشت 50 سال از انتزاع وزارت آموزش و پرورش از دل وزارت علوم دلیل روشن ابتلای آموزش و پرورش به بیماری بی برنامگی و شعار زدگی  است . که این خود دلایل متعدد دارد که بر مسئولین وزارتخانه  است تا به آسیب شناسی این معضل بزرگ بپردازند و البته وجود وزارتخانه ای به نام آموزش و پرورش نافی مسئولیت پذیری همکاران محترم که مستقیما با مشکلات این نهاد عظیم و مهم درگیرند ، در یافتن و ارائۀ راه حلهای مؤثر نمی باشد.
از این باب انجمن اسلامی معلمان استان قم در شروع سال تحصیلی جدید خارج از رسم مرسوم  نظر مسئولین و همکاران محترم را به نکاتی جلب میکند که به نظر می رسد پرداختن به آنها ، دیدن و حل بخش کوچکی از مشگلات باشد.
   1- بیش از 70 سال از تاسیس اولین مدرسۀ کلاسیک (دارالفنون) در ایران میگذرد لیکن هنوز نظام آموزشی ما بیشتر از اینکه علمی و سازمان یافته اداره شود سلیقه ای اداره می شود به گونه ای که بارها با تعویض دولتها ، نظام آموزشی متاثر از سلایق دینی ، فرهنگی و سیاسی متولیان دولت جدید در کل یا جزء آن دستخوش تغییراتی مثبت یا منفی شده است ، امروزه متاسفانه برنامه ها و حتی انتصابات در آموزش و پرورش بیشتر از اینکه تخصصی  باشد سیاسی و سلیقه ای است ، نگاه لابی های مختلف سیاسی به آموزش و پرورش بیش از آنکه متوجۀ مصالح آموزشی و تربیتی این نهاد مقدس باشد آن را به عنوان مرکز مهمی برای دستیابی به ارکان قدرت سیاسی می بینند و از این باب است که بعضا به انتخاب روشها و مدیریتهائی منجر می شود که تامین کنندۀ منافع آن لابیها باشند و نه رافع مشکلات نظام آموزشی و تربیتی کشور. پر واضح است انتصاب مدیریتهای قوی علمی و در عین حال مقبول جامعۀ فرهنگی در سطوح مختلف آموزش و پرورش است که منافع نظام آموزشی و تربیتی کشور را که در قالب منافع ملی معنی می یابد تامین خواهد ساخت. نگاه ابزاری به آموزش و پرورش کشور اگر نگوئیم خیانت قطعا جفای بزرگی است به آینده ایران وایرانی.
   2- مهمترین و مؤثرترین رکن نظام آموزش و پرورش ، معلمان محترم و زحمتکش آن می باشند ، بدیهی است غفلت از نیازها ی مادی و معنوی ایشان به معنای غفلت از آیندۀ مملکت است . نگرانیهای مادی و معنوی و علمی آنها نتایج زیانباری دارد که  آثارنامطلوب آن دیر یا زود گریبانگیر خانواده ها ، فرزندان ایشان و نهایت کل جامعه خواهد شد . نظر دولتمردان محترم را به این نکته جلب می کنیم که دلایلی چون تعداد زیاد معلمین ، تعداد روزهای تعطیل در آموزش و پرورش واز این قبیل برای کم توجهی به مسائل  معلمان به معنی کم توجهی به آیندۀ می باشد که با دلایل بسیار زیاد قابل اثبات است که در این مختصر نمی گنجد. توجه به میزان حقوق – ارائۀ حدمات درخور بهداشتی،رفاهی و تفریحی – ایجاد امکان بهره مندی ایشان از تسهیلات کم بهره در زمینۀ مسکن ، تحصیل ، ازدواج و جهیزیۀ فرزندان وتهیۀ وسیلۀ نقلیۀ مناسب – ایجاد اطمینان نسبت به آیندۀ شغلی فرزندان آنها – ایجاد زمینه های ارتقاء شغلی همچون برقراری نظام رتبه بندی  و اجرای طرح اعطای گواهینامه های نوع دوم که موجب ارتقاء توامان علمی و شغلی معلمان می شد و مسائلی از این دست ازعوامل ایجاد امید و انگیزه در معلمین جهت تربیت نسلی می باشد که قادر به ساختن ایرانی آباد ، آزاد و سعادتمند باشند.
همانگونه که مشغلۀ فکری ناشی از کمبودهای زندگی معلمان اثرات نامطلوبی در دراز مدت در جامعه خواهد داشت آثار مثبت آسودگی خاطر این قشر مرجع نیز متوجه سعادتمندی جامعه خواهد بود چنانچه در چنین فضائی است که معلم امکان می یابد تا با ارتقاء سطح اطلاعات علمی،دینی و اجتماعی خود منشاء خیراتی ازقبیل کاهش ناهنجاریهای مختلف اجتماعی و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه گردد.
   3- همکاران معزّز فرهنگی توجه داشته باشیم که خود خواسته شغلی را انتخاب کرده ایم، که هر چند در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر سختی های خاص خود را دارد و در عین حال از جاذبۀ مادی برخوردار نیست لیکن به خاطر عشق به دین، وطن و جوانان این مرز و بوم، مسئولیت مان را چون گذشته همانگونه نسبت به فرزندان این آب و خاک انجام دهیم که انتظار داریم همکاران دیگرمان در رابطه با دلبندان خودمان انجام دهند. بدیهی است خدمات شایسته به بندگان خدا در پیشگاه باریتعالی مأجور و انشاءالله مشمول الطاف حضرتش خواهد بود.
   4- سال تحصیلی 94-93 دومین سال تحصیلی است که در دولت جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم آغاز می گردد فلذا از این باب نظر مسئولین محترم آموزش و پرورش استان و همکاران عزیز را به مطالبی چند جلب می نمائیم.
 دولت تدبیر و امید با شعار تغییر و وعده هائی که امید به اصلاح امور را در دلها زنده کرد و با حمایتهای آقایان آیت اله هاشمی رفسنجانی وحجت الاسلام والمسلمین خاتمی و از خود گذشتگی آقای دکتر عارف و با حضور قاطبۀ مردم از جمله اکثریت مردم شریف قم مستقر شد.
نیروی اجرایی دولت برای تحقق وعده هایش مدیرانی هستند که به این برنامه ها و وعده ها اعتقاد داشته باشند. مسوولین محترم استان و آموزش و پرورش توجه داشته باشند عدم توجه به وعده های رییس دولت ضمن اینکه اعتماد مردم به دولت را خدشه دار می کند جفا به امانت مردمی است که توسط دولت به ایشان سپرده شده است.
انجمن اسلامی معلمان  که از حامیان برنامه های اعلامی رئیس جمهور بوده و بر این اساس در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ضمن اعلام رسمی حمایت از کاندیداتوری ایشان مبادرت به تشکیل ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور نمود اینک وظیفۀ شرعی، ملی و تشکیلاتی خود می داند که بر عملکرد مسئولین محترم استان و به خصوص مسئولین محترم آموزش و پرورش و در همۀ سطوح مدیریتی نظارت کامل داشته و در مقابل هرگونه انحراف احتمالی از برنامه ها و وعده های رئیس دولت ضمن اعلان نظررسمی از طرق مقتضی اصلاح آنرا پیگیری کند.
نظر مدیر کل محترم آموزش و پرورش را به این نکتۀ مهم جلب می کنیم که شرعا و عرفا قابل پذیرش نیست که در سال تحصیلی جاری درسطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش افرادی برای سخنرانی دعوت شوند که علنا به تخریب دولت مبادرت می ورزند. و یا خدای ناکرده مدیری علنا به مخالفت و تخریب دولت بپردازد. و البته انتقادات سازنده و صادقانه از طرف هر فرد یا گروهی لطفی است نسبت به دولت تا امکان اصلاح مشگلات برایش میسر گردد.   
انجمن اسلامی معلمان استان در راستای وظیفۀ حزبی خود آمادگی دارد تا با هدف کمک به موفقیت دولت مردمی پیگیر نظرات و انتقادات احتمالی همکاران محترم باشد و نیز از همۀ فرهنگیان فرهیخته انتظار دارد تا به دولت در مسیر غلبه بر مشگلات فراوانی که به ارث دریافت کرده است کمک و دعا فرمایند.
والسلام – انجمن اسلامی معلمان استان قم
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا