خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شیرینی به کالای لوکس در مشهد تبدیل شده است»

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: شیرینی در مشهد و خراسان رضوی به یک کالای تولیدی لوکس تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد روز چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۲ گفت: افزایش سرسام‌آور مواد اولیه شیرینی و هزینه‌های تولید آن، شیرینی را به کالای لوکس تبدیل کرده است.

او درباره گران‌فروشی در سطح قنادی‌ها گفت: بسیاری از قنادی‌ها در مشهد مقدس در اماکن استیجاری فعالیت می‌کنند که متأسفانه مالکان اجاره‌بها را تا دوبرابر سال‌های قبل افزایش دادند.

محمد فرزانی گفت: گران‌شدن مواد اولیه شیرینی همچون خامه، کاکائو، کره، مغزی‌جات و …، افزایش بیش از هشتاد درصدی هزینه‌های انرژی، افزایش دستمزد نیروهای تخصصی شاغل در خطوط تولید در کنار افزایش اجاره بهای مکان واحدهای صنفی در قیمت تمام شده شیرینی تأثیر افزایشی گذاشته و به نوعی «شیرینی» را در خراسان رضوی به کالای لوکس تبدیل کرده است.

فرزانی افزود: موارد فوق الذکر باعث شده تا بیشتر همکاران قناد درصد سود محصولات تولید شده را کمتر از آنچه قانون‌گذار برای تولید و عرضه شیرینی در نظر گرفته اعمال کرده تا شاید مصرف‌کنندگان از خرید شیرینی استقبال بیشتری کنند.

او اظهار امیدواری کرد: مسئولان سازمان امور مالیاتی باید در هنگام‌ تشخیص مالیات واحدهای صنفی و اعمال درصد تعیین سود در فروش‌های انجام شده برای تعیین مالیات به این مهم بیشتر توجه کنند.

او افزود: اکنون ۸۰۰ واحد صنفی اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان، پروانه کسب معتبر دارند و بعضاً با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند.

او تأکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت، از هم‌وطنان عزیز خواهشمندم به واحدهای مجاز و دارای پروانه برای خرید شیرینی مراجعه کنند زیرا شیرینی‌هایی که در نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود چنانچه بسته‌بندی آن دارای پروانه بهره‌برداری و مجوزهای لازم نباشد موردتایید دستگاه‌های نظارتی نبوده و‌ بدون شک در شرایط خوبی تولید نمی‌شود و ممکن است سلامت هم‌وطنان را به مخاطره بیندازد.

فرزانی افزود: همچنین در ماه‌های اخیر مشاهده شده در ورودی شهر و جاده منتهی به بهشت‌رضا برخی از دست‌فروشان در کنار جاده در شرایط بسیار نامطلوب کیک و شیرینی‌جات بسته‌بندی شده می‌فروشند که به هیچ وجه مورد تأیید کارشناسان حوزه سلامت نبوده و همشهریان نباید از آن‌ها خرید کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اینقدر قیمت اتحادیه شیرینی بالاست که شیرینی فروشی های بلوار توس تا سی درصد پایین تر از نرخ اتحادیه فروش انجام می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا