خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسئله‌ی جماران ساده حل می‌شد اگر…

/گفت‌وگوی انصاف نیوز با میرلوحی، عضو شورای شهر تهران/

محمود میرلوحی می‌گوید مسئله‌ی ساخت و سازهای جماران و اختلاف میان شهرداری و دفتر ریاست جمهوری بسیار ساده حل می‎شد و این همه جنجال رسانه‌ای نیاز نداشت. اما او مقصر اصلی را دفتر ریاست جمهوری می‌داند.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره‌ی جنجال رسانه‌ای برای ساخت‌وسازهای نهاد ریاست جمهوری در جماران به انصاف نیوز گفت: «برای یک مسئله‌ی ساده‌ نباید این همه جنجال رسانه‌ای شود.  البته بنده آقای واعظی و دفتر ریاست جمهوری را در این قائله مقصر می‌دانم. به جای اینکه پروانه‌ای بگیرند و براساس ضوابط عمل کنند، اینکار را نکردند و  قضیه پیچیده‌تر شد. هنوز هم می‌خواهند بیش از این برای این ماجرا هزینه بدهند. مسئله تمام نشده و آقای دکتر حناچی چند جلسه‌ای است که به هیئت دولت نمی‌روند.

او ادامه داد: می‌توانستند مثل بقیه‌ پروانه‌ی ساخت بگیرند و هیچکس هم نباید کار غیرقانونی کند؛ به‌ویژه در این دوره‌ی شورای شهر. آقای واعظی می‌دانست شورای پنجم ایستاده و اجازه نمی‌دهد روال قبلی ادامه پیدا کند و هرکسی از دولتی و نیروهای مسلح بیاید کار خود را کند. بالاخره مقررات برای همه یکسان است. سپاه و ارتش و نیروی انتظامی هر کدام بخواهند ساخت و ساز کنند باید مجوز بگیرند. این شورا می‌خواهد نظم و انضباط در ساختمان‌های تهران حاکم شود، آقای روحانی خودش شعار قانون می‌داد.

این عضو شورای شهر گفت: مشکل، آقای واعظی و دفتر ایشان است؛ مردم محل هم موافق و مخالف این طرح هستند. 40 ملک مشمول این طرح  می‌شوند، بیشتر آنها باغ است و شورا اجازه نمی‌دهد که ساختمان 5 طبقه در آنجا بسازند. این گره به راحتی باز می‌شود. بلاخره مردم از این مسیر و این محله خاطره دارند. شهرداری اصلا به دنبال دامن زدن به این مسئله نبوده و نیست. دفتر آقای رئیس جمهور بر این موضوع اصرار می‌کند. می‌توانستند به سازمان‌های مختلفی مثل شهرداری و موسسه نشر آثار بگویند بیست تا پلاک آنجا را به قیمت روز بخرند.

مردم آنجا هم اعتراض دارند و می‌گویند این طرح باعث شده است ما ضرر کنیم و یک کوچه بالاتر و پایین‌تر از اینجا قیمت‌ خانه‌ها‌ دو برابر است و می‌خواهند مسیر جماران و بیت امام را به عنوان اثر تاریخی حفظ کنند. به جای اینکه گره را با دست باز کنند با با پتک باز  می‌کنند. یک کار بسیار ساده بود و کارمند آنها می‌توانست پروانه بگیرد اما اینکار را نکرده و امروز این هزینه‌ها را ایجاد کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا