خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از کدام عمارت‌های شیرازی باید دیدن کنیم؟

رپورتاژ آگهی

شهر شیراز باغ‌های متعدد و زیبایی دارد که هم دیدن فضای باز این باغ‌ها و قدم زدن در میان درختان آن در فصلی چون بهار، بسیار لذتبخش است و هم بازدید از عمارت‌های زیبا و شگفت‌انگیز آنها، تجربه‌ای ناب و دوست داشتنی‌ست. ما در این مقاله تعدادی از این عمارت‌های معروف را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

باغ عفیف آباد

یکی از زیباترین عمارت‌های شیرازی در باغی به نام باغ عفیف آباد این شهر قرار گرفته است. این باغ زیبا و باصفا، در دوران صفویه ساخته شده و این روزها مردم می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند. داخل عمارت مربوط به این باغ، مجموعه‌ای متنوع و متفاوت از ادوات نظامی و سلاح و توپ و تانک برای بازدید عموم وجود دارد که قطعا تماشای آنها برای شما، تجربه‌ای جالب خواهد بود.

باغ ارم

از معروف‌ترین باغ‌های شیرازی که عمارت داخل آن، به زیبایی‌های آن افزوده، باغ ارم شیراز است. این باغ و عمارت آن، به دوران قاجار برمی‌گردد. فضای باز این باغ آنقدر باصفا و زیباست که قدم زدن داخل آن در فصل بهار و از میان درختان سرو و نارنج آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی‌ست و بهتر است این تجربه همراه با عکاسی نیز باشد تا خاطره‌ای ماندگار از سفر به شیراز و بازدید از باغ ارم را در ذهن شما بجای بگذارد.

باغ دلگشا

از دیگر باغ‌های معروف و زیبای شیراز که از باغ عفیف آباد و ارم قدیمی‌تر است و قدمت آن به دوران ساسانیان بازمی‌گردد، باغ دلگشا این شهر می‌باشد. البته عمارت داخل باغ دلگشا در دوران زندیه ساخته شده است. این باغ که فاصله خیلی کمی با آرامگاه حضرت سعدی دارد، در فصل بهار پر است از بوی شکوفه درختان نارنج و پرتقال و قدم زدن داخل آن در این فصل، تجربه‌ای لذتبخش برای‌تان خواهد بود. البته که بازدید از عمارت زیبای این باغ با آینه‌کاری‌های متفاوت آن، خالی از لطف نیست.

باغ نارنجستان قوام

آخرین باغ شیرازی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، باغ نارنجستان قوام است. همانطور که از اسم این باغ پیداست، در سراسر فضای باز این باغ، درختان نارنج قد علم کرده‌اند و زیبایی‌های آن را چند برابر کرده‌اند. عمارت داخل این باغ در زمان قاجار، محل سکونت حاکم این شهر بوده و منبت‌کاری و آیینه‌کاری‌های آن، بسیار چشم‌نوازند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما شیراز

برای سفر به شهر زیبای شیراز با تهیه بلیط پرواز داخلی با قیمت مناسب، می‌بایست به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید. در قدم اول باید در قسمت پرواز داخلی، مبدا و مقصد و تاریخ مورد نظرتان برای پرواز تهران شیراز را وارد نموده و جستجو را انجام دهید. اسنپ تریپ بر اساس جستجوی شما، لیستی از بلیط‌های موجود با قیمت‌های مختلف را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید با بررسی و مقایسه آنها، بلیط سیستمی یا بلیط لحظه آخری مورد نظرتان را خریداری نموده و با پرداخت هزینه آن بصورت آنلاین، خریدتان را قطعی کنید و با خیال راحت به شیراز سفر کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا