خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معمای حق پخش لیگ قهرمانان آسیا

در شرایطی که فوتبال دوستان ایرانی از شب گذشته در انتظار آغاز دور تازه لیگ قهرمانان آسیا و تماشای آن از تلویزیون و شبکه های مختلف صداوسیما بودند، فدراسیون فوتبال کمی قبل از آغاز بازیها بیانیه ای منتشر کرد که در آن اعلام شده بود باتوجه به موضوع تحریم ها کمپانی مالک حق پخش تلویزیونی این مسابقات ، حاضر نیست سیگنال مسابقات را به ایران بفرستد.

به گزارش ایلنا، متعاقب آن فدراسیون فوتبال مجددا با انتشار بیانیه ای تلاش کرد در ادامه با ذکر نکاتی حساسیت خود را نشان داده و از موضع صداوسیما که حالا قادر به پخش قانونی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نبود، اعلام حمایت کند.با انتشار این مطلب بحث های متفاوتی در فضای مجازی به راه افتاد و پس از داغ شدن موضوع تحریم، در ساعات بعد وبسایت کنفدراسیون آسیا نیز در واکنش به موضوع اعلام عدم ارائه سیگنال به صداسیما برای پخش مسابقات، فیلتر شد.

مسئله درگیری صاحبان حق پخش مسابقات آسیایی و جهانی با صداوسیمای ایران چیز تازه‌ای نیست و همواره مشکلاتی بر سر پخش زنده بازیهای بین المللی وجود داشته که اوج آن در بازی‌های آسیایی گذشته قابل مشاهده بود. با این پیش زمینه و بنابر اخبار موثق موضوع اختلاف ای اف سی با فدراسیون فوتبال بحثی فراتر از تحریم دارد و بر حسب نامه شرکت تجاری دارنده حق پخش لیگ قهرمانان به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، درباره آن تصمیم گیری شده است.

بنابر شنیده های موثق شرکت “لاگاردره اسپورت و اینترتینمنت” بعنوان کارگزار فروش حق پخش مسابقات ماه ها پیش با ارسال نامه ای به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، باتوجه به انباشت بدهی های مربوط به در اختیار قراردادن سیگنال رقابت های قبلی، خواستار شفاف سازی و ارائه رسید بدهی شده که پاسخ این نامه از سوی صداوسیما مسکوت گذاشته شده است.

این شرکت که سابقه‌ای طولانی در کار با طرف ایرانی دارد با در نظر گرفتن مسائل مربوط به تحریم از صداوسیمای ایران درخواست کرده بوده که برای تأیید بدهی های پیشین تنها رسیدی در اختیار آن ها قرار بدهند. باتوجه به این شرکت فرانسوی آخرین سال پیمانکاری خود را برای فروش حق پخش رقابت های تحت پوشش ای اف سی می‌گذراند، قصد داشته این رسید را به صورت های مالی خود اضافه کند. صورت های مالی ای که از سال آینده در اختیار یک شرکت چینی قرار داده خواهد شد.

اما با بی‌پاسخ ماندن این نامه از سوی صداوسیما در نهایت به دلیل میزان سنگین بدهی های طرف ایرانی به طرف خارجی تصمیم بر آن می‌شود که این شرکت از ارسال سیگنال کلین این مسابقات به ایران خودداری کند؛ اتفاقی که مورد حمایت ای اف سی نیز قرار گرفته و به ایران اعلام شده که حق پخش سراسری این رقابتها را به دلیل بدهی قبلی ندارد.

با این تصمیم و پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات ، روز گذشته مسابقه شهرخودرو- الاهلی در شرایطی به نمایش گذاشته شد که این کار را برخلاف نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و مالک رایت بازیها انجام داد.تصمیمی که احتمالا تبعاتی را برای این نهاد رسانه ای ایران به ارمغان خواهد داشت.صداوسیما امشب هم بازیهای پرسپولیس – التعاون و سپاهان – النصر را نیز پخش می‌کند تا همه چیز در ایران با حالت عادی بازگردد.

جالب است بدانید کشور عربستان نیز در جدلی دائمی با کنفدارسیون فوتبال آسیا مالکیت تصویری بی‌این اسپورت در لیگ قهرمانان را به رسمیت نشناخته و رقابتها را بدون اجازه پخش می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا