خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ایران چهارمین تولیدکننده کیوی در جهان است»

«مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی در جهان است.»

روزنامه نصف جهان نوشت: «سه نوع رقم جدید کیوی با گوشت زرد (طلایی) و طعم متفاوت با اسامی طلوع (Sunrise)، گیلدا (Gilda) و زرین (Zarin) در کشور تولید و به ثبت رسید.

بنابراین گزارش، معرفی این ارقام، در قالب یک برنامه تحقیقاتی جامع و هدفمند ۸ ساله با سه رقم جدید صورت گرفته که در نود و نهمین جلسه کمیته معرفی انواع این میوه، در مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور ثبت شد.

این ارقام جدید بر اساس استانداردها و با در نظر گرفتن نوع ذائقه مصرف کننده‌های داخلی و بین‌المللی معرفی شد و مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: سطح زیر کشت کیوی در کشور ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار و تولید آن ۴۳۶ هزار تن است.

زهرا جلیلی‌مقدم با بیان این که ایران چهارمین تولید کننده کیوی در جهان است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار تن کیوی به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

او رعایت استانداردهای بین‌المللی و کشورهای هدف در توسعه صادرات و اجرای عملیات خوب کشاورزی GAP در بهبود کمی و کیفی محصول را اثرگذار دانست.

جلیلی‌مقدم گفت: در میوه کیوی، زمان برداشت و زودرسی، شاخص طعم، رنگ گوشت، عملکرد، رایحه مطلوب با ظاهری بازارپسند حائز اهمیت است ضمن آن که میزان ویتامین C و ماندگاری میوه و تحمل انواع تنش‌ها از دیگر صفات مهم کیوی در برنامه‌های اصلاحی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا