خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر پزشکیان درباره‌ی واکنش‌های بین‌المللی به اعدام نوید افکاری

«مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم درباره‌ی تاثیرات احتمالی واکنش‌های بین‌المللی به اعدام «نوید افکاری» و همچنین اعلام خبر باز شدن پرونده جدید برای «نازنین زاغری» گفت: من اطلاع دقیقی از این پرونده‌ها ندارم، ولی معتقدم که با رحمت می‌شود خیلی چیزها را حل کرد. ما باید کار درست را بدون توجه به آمریکا و واکنش‌های بین‌المللی انجام دهیم.

به گزارش انصاف نیوز آمریکا قصد دارد از شنبه هفته آینده مکانیزم ماشه یا «اسنپ بک» را فعال کرده و تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند. با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و این بند مربوط به برجام است به لحاظ قانونی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. برخی از تحلیلگران اما معتقدند که رفتارهای داخلی می‌تواند کشورهای دنیا را به سمت تصمیم آمریکا سوق دهد.

دو رفتار داخلی که در چند روز گذشته بازتاب فراوانی به خصوص در مجامع بین‌المللی داشته است یکی خبر اعدام «نوید افکاری» و دیگری خبر شروع دادگاه پرونده‌ی جدید «نازنین زاغری» بود. 

مسعود پزشکیان به سوالی درباره‌ی تاثیرات این اتفاقات در روند فعال سازی مکانیسم ماشه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: اولا که آمریکا که هر غلطی که می‌تواند دارد می‌کند. اما واقعیت این است ما در سیستم خودمان می‌توانیم با رحمت برخورد کنیم. من کارشناس قوه قضاییه نیستم. اطلاع دقیق از جرم ندارم که بتوانم قضاوت کنم؛ ولی آنچه که مشخص است این است که با رحمت می‌شود خیلی چیزها را حل کرد. اینکه ما بخواهیم با قاطعیت برخورد کنیم کارساز نیست.

وی افزود: ما صبح و ظهر و غروب در نماز «الرحمن و الرحیم» می‌گوییم. هروقت می‌نشینیم می‌گوییم «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ » ای کسانی که به خودتان ظلم کرده‌اید از رحمت خدا ناامید نشوید. ولی ما به دنبال حداکثر برخورد هستیم. این رحمت است که بیشتر انعکاس دارد. حالا آمریکا هرکاری می‌خواهد بکند. ما اگر حق را رفتار کنیم رفتار آنها مهم نیست. ما باید از خودمان بپرسیم رفتارمان با دیگران با رحمت و گذشت است؟

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مسکل روحی داری ,,طرف قاتل هست افتاد,,,باید خانواده مقتول رضایت دهندفرزندتوراباچاقوکشتندتومصرهستی که انتقام گرفته واعدام شود این قانون اسلام هست ,,,افتاد ,,,فس وفوس چه میکنی ,,فیلمش ببین مادروپدر مقتول راببین بعددهانت رابازکن وماهیچه های زبانت فعال کن ,,,مسیله ارتباطی به سیاست ندارد سعودی ۴۸سیاسی یک عصر یکساعت گردن زد احدی ازجهانیان دم نزدند,,این حرفها گذشته وبه اینهاارتباط ندارد انهابخاطر غنی سازی ۲۰درصد و۸۰درصدحاضرنیستندبرجام خارج شوندنه برای رحم. کردن واعتقادبه قانون ووواگرقانونمندبودندکه تحربمهابایدکاملا بی اثرباشد

    2
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا