خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۴۲۰۰ خوب بود و ۲۸۵۰۰ بد آقای مخبر؟

به گزارش اقتصادآنلاین، در شرایطی که دولت در اقدامی صحیح در اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به حذف میراث شوم دولت روحانی یعنی ارز ۴۲۰۰تومانی کرد، اما ظاهرا در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد و خبری از اصلاح نیست.

امروز محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در اظهاراتی عجیب از تثبیت نرخ ارز کالاهای اساسی برای ۲سال آینده خبر داد و این سیاست را در راستای رفع نگرانی مردم برای جلوگیری از تنش جدی در قیمت‌ها عنوان کرد.

سیاستی که البته در روزهای گذشته توسط محمدرضا فرزین رییس کل جدید بانک مرکزی هم عنوان شده بود.

البته فرزین این سیاست را برای یک سال آینده عنوان کرده و مشخص نیست در ۴۸ساعت گذشته از جمعه شب به این سو چه اتفاقی رخ داده که یک سال دیگر هم به بازه زمانی اجرای این سیاست افزوده شده است.

اما آنچه مشخص است همانطور که اظهارات مسئولان در روزهای پس از حذف ارز ترجیحی در رابطه با تداوم تثبیت قیمتی در سایر حوزه‌ها نشان می‌داد، درک نادرست تصمیم‌گیران از سیاست‌ها و سازوکارهای اقتصادی تغییری نکرده و ما صرفا شاهد یک تغییر نرخ در ارز کالاهای اساسی از ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰تومان هستیم و در اصل موضوع تغییری حاصل نشده است.

مشخص نیست اگر قرار بود مجددا چنین تثبیت قیمتی در کار باشد، تیم اقتصادی دولت چرا در ۶ماه گذشته مکررا از فسادها و ناکارایی‌های تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی انتقاد می‌کرد و اکنون با چه توجیهی قصد پیاده‌سازی همان سیاست را دارد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا