خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه تبریز: در انتخابات مجلس با کاهش مشارکت روبرو بودیم

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه تبریز گفت: ما در انتخابات مجلس یازدهم با کاهش مشارکت روبرو بودیم و دشمن چشمان خود را به کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد دوخته است و راهکار مقابله با این هدف دشمن، حفظ اتحاد ملی است.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به آیه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»، اظهار کرد: استقرار عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف انبیاء الهی بود و ما در جلسات گذشته در مورد عدالت صحبت کردیم و عرض کردیم که اولین راه برای تحقق عدالت مبارزه با فقر است.

وی با بیان اینکه طبق اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، دومین راه برای تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد است، ادامه داد: مبارزه با فساد، اجرای عدالت اجتماعی، در نظر گرفتن حق و حقوق عامه‌ی مردم، پرکردن فاصله طبقاتی و مقابله با سو استفاده از امکاناتی که در قالب قدرت در اختیار افرادقرار می‌گیرد، از اصول انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب در خصوص آثار و ضررهای فساد اقتصادی در جامعه، عنوان کرد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب، فساد اقتصادی پنج ضرر دارد. اولین ضرر فساد اقتصادی خالی شدن بیت المال و قرار گرفتن پول مردم در جیب های افراد فاسد، طمّاع و حریص است و دومین خطر فساد اقتصادی، وسوسه شدن افرادی است که می‌خواستند با سرمایه خود سرمایه گذاری کنند اما با دیدن فساد دیگران، آنها نیز به انجام فساد تشویق می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند مبارزه با فساد اقتصادی، موجب می‌شود که سرمایه دار سرمایه‌گذاری نکند، اضافه کرد: نظر رهبر انقلاب دقیقا برخلاف این عقیده است و ایشان معتقد هستند اگر با فساد مبارزه نشود، سرمایه گذاران نیز وسوسه شده و به زد و بند مشغول می‌شوند.

وی به بیان دیگر آثار فساد اقتصادی از نظر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت:  طبق نظر رهبر انقلاب سومین ضرر فساد اقتصادی در جامعه این است که وقتی یک فرد فاسد قصد می‌کند از بیت المال مسلمین استفاده کند، مجبور است به مدیران و افراد در مسیرش رشوه دهد و هرکسی هم نمی‌تواند در مقابل رشوه مقاومت کند. لذا فرد فاسد برای رسیدن به هدفش با رشوه دادن، افراد دیگری را نیز به فساد می‌کشاند.

وی اضافه کرد: طبق نظر رهبر انقلاب چهارمین ضرر فساد اقتصادی ترویج فساد و گناه در جامعه است، به طوریکه وقتی پول و لقمه‌ی حرام در بین نخبگان و مردم رایج شود، گناه نیز رایج می شود و انسان وارد میدان فساد می‌شود و فساد مالی مقدمه ای برای فسادهای دیگر است و پنجمین خطر و ضرر فساد اقتصادی در جامعه این است که وقتی مدیران و مردم فاسد شوند، این پایگاه به پایگاه دشمنان خارجی تبدیل شده و دشمن از افراد فاسد در جهت ترویج اهداف خود استفاده می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز، راستگویی را از مصادیق تقوا برشمرد و گفت: راستگویی یعنی مطابق با واقعیت حرف بزنیم و اگر ندانیم که حرفمان مطابق واقعیت است یا نه، این صدق نیست و صدق آن است که بدانیم بر مبنای واقعیت حرف بزنیم که این موضوع در جامعه ما آفت بزرگی است که راستش را نمی گوییم و حتی در روایت آمده است که حتی به شوخی هم نباید دروغ بگوییم.

وی در خصوص طرح سوالی در رابطه با فاصله‌ی بین نمازگزاران در صفوف نماز جمعه و سایر نماز جماعات نیز گفت: طبق نظر رهبر انقلاب فاصله ۱ متری در نماز های جماعت اشکال ندارد و حتی بعضی مراجع ۱ متر و ۲۰ سانتی متر را نیز مجاز می‌دانند و ما برطبق نظر رهبر انقلاب صفوف را تشکیل داده ایم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی ضمن قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران بخاطر برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹، خاطرنشان کرد: این رزمایش پیچیدگی خاصی داشت و یک اقدام غرور انگیز ، امیدبخش، عزت آفرین و نشانه‌ی صلابت و اقتدار ارتش انقلابی در دفاع از حدود و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و جا دارد از فرمانده انقلابی و دلسوز ارتش امیر سرلشکر موسوی و همچنین فرمانده تلاشگر و مجاهد نیروی دریایی  ارتش تشکر کنم که این رزمایش را در دریای عمان و سواحل مکران انجام دادند که پس از تنگه هرمز جزو مهمترین نقاط راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به شعار رزمایش ذوالفقار ۹۹ که عبارت بود از «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی»، تاکید کرد:  دزدان دریایی و زورگویان بین المللی بدانند که جمهوری اسلامی عامل اصلی تامین کننده امنیت در منطقه است و افراد دیگر در این منطقه جایی ندارند و ایران انقلابی و نیروهای مسلح و سپاه غیرتمند، ارتش فداکار و بسیج قهرمان هرکجا را که لازم باشد تحت نظر می‌گیرند حتی اگر هزاران کیلومتر دور از مرز ها باشد.

وی به فراسیدن هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: باید بدانیم چرا دشمن جنگ را شروع کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان غافلگیر شدند  و نزدیک به ۱۹ ماه تلاش کردند تا انقلاب را تمام کنند و ترور ها و جنایات زیادی مرتکب شدند اما وقتی از این کارها نتیجه نگرفتند، جنگ را شروع کردند و با سه هدف تصرف خاک میهن ایران اسلامی، تجزیه ایران اسلامی و تسلط بر نفت منطقه، جنگ را آغاز کردند. اما در سایه فداکاری نیروهای مسلح و سپاهیان قهرمان و بسیجیان غیرتمند و ارتشیان فداکار،دشمن  نتوانست به اهدافش برسد و ما پیروز جنگ شدیم  و دفاع غیرتمندانه، به ما عزت بخشید  و درواقع نصرت الهی با پایبندی مستحکم و مقاومت تحقق می یابد همانطور که در حال حاضر با هدایت رهبر انقلاب در مقابل استکبار ایستاده ایم و به پیرمزی نهایی میرسیم.

وی با بیان اینکه  دشمنان میخواستند ملت ما با حقارت زندگی کنند، گفت: رزمندگان ما جانشان را تقدیم کردند و نگذاشتند دشمن به اهدافش برسد و همه‌ی اینها در سایه لطف الهی و رهبری امام خمینی(ره) و تلاش رزمندگان اسلام بود و امروز نیز لازم است نیروهای مسلح آمادگی خود را حفظ کنند و لحظه ای از آموزش و رزمایش و حفظ آمادگی غفلت نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حفظ آثار جنگ و دفاع مقدس را ضروری خواند و تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب دفاع مقدس را همانند گنجینه ای ارزشمند می‌دانند، باید در حفظ و بازخوانی این گنجینه تلاش زیادی شود که این موضوع برعهده نیروهای مسلح و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است و باید یادگاران دوران دفاع مقاس و عملیات ها حفظ و بازخوانی شود و موزه جنگ باید فعالانه  فعالیت کند و دولت نیز از این موضوع حمایت کند.

وی رسیدگی به معیشت و وضعیت زندگی پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس نیز تاکید کرد و افزود: باید قدر پیشکسوتان دفاع مقدس را بدانیم  و لازم است بنیاد شهید و سایر دست‌اندرکاران اجرایی به مشکلات بازماندگان شهدا که ایثارگران واقعی هستند، رسیدگی کنند.

وی حمله به چهار کلیدواژه امنیت، سلامت، معیشت و وحدت را جزو اهداف دشمن در یک سال آینده برشمرد و اظهار کرد: دشمن امنیت ما را هدف قرارداده است لذا باید  آمادگی بیشتری داشته باشیم و در حوزه‌ی سلامت نیز در صدد هستند با سیاسی کردن این موضوع ، عرصه را بر مردم سخت کنند و لذا تدوام حرکت جهادی در حمایت از بهداشت و درمان مهم و ضروری است و باید از کادر درمان  تقدیر و حمایت کنیم.

امام جمعه تبریز تداوم پیشتازی قشر مذهبی را در رعایت پروتکل های بهداشتی خواستار شد و عنوان کرد: همانطوری که در ماه رمضان و ماه محرم نشان داده شد که قشر مذهبی چقدر بهداشت را رعایت می‌کنند، باید این روند ادامه داشته باشد.

وی حرکت در مسیر و منطق رهبر انقلاب را راهکار اصلی بحث معیشت خواند و افزود: باید مواظب زیاده خواهی های غیر منصفانه باشیم و الگوی مصرف نادرست را اصلاح کنیم و دولت‌مردان نیز باید با جلوگیری از گرانی های بی منطق، مشکلات مردم را کاهش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان خطبه های نماز جمعه، از بین بردن وحدت بین مردم را هدف نهایی دشمن برشمرد و متذکر شد:  انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دلیل اینکه  اولین انتخابات ریاست جمهوری گام دوم انقلاب است، اهمیت زیادی دارد. مخصوصا اینکه ما در انتخابات مجلس یازدهم با کاهش مشارکت روبرو بودیم و دشمن چشمان خود را به کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد دوخته است و راهکار مقابله با این هدف دشمن، حفظ اتحاد ملی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا