خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت عضو شورای نگهبان از نقش رهبری در انتخابات۸۸

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به انتخابات۸۸ و حوادث پس از آن گفت: در قضایای 88 اگر رهبری نمی‌آمد غوغاسالاری می‌شد و دیگر هیچ انتخاباتی روی ریل خودش پیش نمی‌رفت ولی رهبری پرچمدار صیانت از آرا و جلوگیری از غوغاسالاری شدند.

به گزارش فارس آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست با مسوولان دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تجلی و درخشش انقلاب در عالم بسیار عمیق است اظهار کرد: تنها یک بخش از این تجلی محور مقاومت است و بقیه تجلیات در آینده خود را نشان خواهد داد، این ادعا از زبان کسی است که 100 کشور دنیا را دیده‌ لذا تجلیات انقلاب و دفاع مقدس قابل بیان نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: خواص ما باید ظرفیت برداشتن گام‌های بزرگتر را داشته باشند چرا که بعد از رنسانس تمام عالم با یک تفکر غیر الهی اداره شد تفکری که علم و دانش دارد اما در درون و روح آن اندیشه و روح غیر الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: انقلاب ما می‌خواهد نرم افزار تمدنی بشر را تغییر دهد زیرا نرم‌افراز کنونی تمدن بشری مادی نگر است که اوج آن در نظام آمریکا تجلی یافته و تقریبا همه عالم را تسخیر کرده اما گفتمان و سخنی نو آمده که به دنبال تغییر اساسی و فکر جدیدی است که می‌خواهد نرم‌افزار تمدن غربی را تغییر دهد.

وی افزود: این مواجهه بزرگ بنیادی و فکری و فرهنگی باید در ذهن و ضمیر ما فهمیده شود و بصیرت کامل به این معنی است که با بودن آن بقیه مشکلات حل خواهد شد.

این استاد حوزه‌ علمیه گفت: تحریم و جنگ و مسائل دیگر به مسائل ریشه‌ای تر برمی‌گردد اگر مشکلات ریشه‌ای نبود آن‌ها هزاران امتیاز به ما می‌دادند اگر الان از ایده خود عقب بنشینم هزاران امتیاز بیش از نوکران کنونی خود به ما می‌دهند آن‌ها می دادند چیزی در انقلاب ایران هست که در هیچ کجای دیگر عالم نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به وظایف شورای نگهبان اشاره کرد که نهادی برآمده از نظام و قانون است و بخشی از وظایف آن انتخاباتی است.

وی گفت: تمرکزی که نسبت به انتخابات ایران بوده کاملا هدفمند است برای این که کار بزرگی که برای صیانت از آرای مردم می‌شود را نادیده بگیرند در حالی که ما مدعی انتخابات‌های نظام‌های سرمایه‌داری هستیم انتخابات آن‌ها را ناسالم و ناصحیح می‌دانیم و هنر ما این است که مثل آن‌ها نباشیم.

این عضو شورای نگهبان گفت: انتخابات‌های لیبرال و غربی شکل به ظاهر زیبا و پر زرق و برق اما با روح مریض دارد و هرگز به معنای احترام به افکار عمومی و در راستای مصالح انسانی و آزادی نیست.

اعرافی ادامه داد: مجاری آن در دست قدرت‌هایی است که با زر و زور و تزویر کار را پیش می‌برند ولی انتخابات ما بر پایه تئوری اصیل است ما مردم سالاری دینی را در مبانی فلسفی با دموکراسی لیبرالی در تضاد می‌بینیم و مدعی آن‌ها هستیم که انتخابات درستی ندارند و آزادی درست و عمیق و صحیح در انتخابات آن‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که ممکن است مشکلاتی در انتخابات‌های مات وجود داشته باشد که مثلا پولی جابجا شود لذا دلیل اختلاف ما هم با غربی‌ها در همین است.

اعرافی گفت: واقعا مردم اگر دقت کنند دو کار بزرگ توسط شورای نگهبان انجام می‌شود که یکی در بحث قوانین و مقررات است تا وقتی عضو شورا نبودم باور نمی‌کردم این اظهار نظرهای اعضا چنین به درد مردم به خصوص طبقات محروم می‌خورد.

وی با بیان این که در بحث انتخابات هم چنین رویکردی در بین اعضا وجود دارد گفت: در قضایای 88 اگر رهبری نمی‌آمد غوغاسالاری می‌شد و دیگر هیچ انتخاباتی روی ریل خودش پیش نمی‌رفت ولی رهبری پرچمدار صیانت از آرا و جلوگیری از غوغاسالاری شدند.

این فقیه عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات باید در ایران مبتنی بر فلسفه دینی و سیاسی اسلام باشد باید خیلی مواظبت کنیم نمی‌گوییم خطایی نیست اما باید روی مبنای حقوقی و قانونی پیش رفت باید مردم فهم عمیق و دقیقی از شاخص‌های انتخابات در نظامات مختلف داشته باشند.

وی خطاب به دست اندرکاران شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست‌های رهبری در مورد انتخابات که بسیار مهم است باید به صورت منظم در دستور کار و مطالعه قرار گیرد زیرا سیاست‌های مهمی است که رهبری عالمانه فرموده‌اند و برآمده از همان نگاه فلسفه سیاسی اسلام است.

اعرافی خاطرنشان کرد: شبکه نظارت شورای نگهبان باید مظهر عدالت و ارزش‌ها و قوانین باشد و کسانی که می‌خواهند بهانه بگیرند اساسا از انقلاب هرگز راضی نمی‌شوند.

وی در خصوص قانون انتخابات گفت: شورای نگهبان بارها تاکید کرده و در جلسات مختلف مطرح شده اما بازنگری آن هر بار به تاخیر افتاد ولی مجلس جدید قول داده بازنگری کرده و گره آن را باز کند یک گره در خصوص وقت است که در فرصت کوتاه تیم‌ها هر کدام چند هزار پرونده را داوری کرده تا احراز صلاحیت کنند که همین اندازه هم کار سنگینی است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: کار هیت نظارت مستمر است باید با رعایت قوانین و مقررات شرعی و دقیق باشد و دقت در کنترل و شناخت مسائل کار سنگینی است اگر در جایی به نتیجه نرسیدیم نباید سست شده و عقب نشینی کنیم.

وی در خصوص نظر هیئت نظارت در استان‌ها گفت: نظر شما برای ما ارزش دارد اهمیت کار شما بالاست و اگر جایی کار پیش نرفت عقب نشینی نکنید و بدانید آینده کشور منوط به انتخابات‌های سالم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا