خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا در کره شمالی به دنیا نیامده‌ام؟

به گزارش انصاف نیوز، امیر کبیرنژاد در فیسبوک نوشت:

دیشب یک گروه تلگرامی راه افتاد ظاهرا برای اعتراض به ماجرای کذایی واگذاری موزه‌ی هنرهای معاصر به بخش خصوصی و نگرانی از آینده‌ی گنجینه ارزشمند آثار موزه. حالا بگذریم از این این که منظور از این بخش خصوصی، «بنیاد رودکی» است که در دوره‌ی خاتمی برای سبک‌تر شدن مسوولیت ارشاد در نگهداری و اداره‌ی فضاهای فرهنگی و در راستای عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد شد و از همان سال تا الان بیش از ۸۰ درصد چارت اداری‌اش زیر نظر مجموعه‌ی وزارت ارشاد است و مصداق بارز خصوصی سازی‌های مرسوم و شبه دولتی، که گوش شیطان کر هنوز به چنگ بخش‌های نظامی نیافتاده!

اصل ماجرا هنوز نه درست و حسابی تایید شده و نه تکذیب. و ابعادش به درستی مشخص نیست. اما قسمت تاسف آور این ناآگاهی مشهود، بلبشویی بود که در این گروه تلگرامی راه افتاد. چه خبر هست و چه می‌گویند و چه می‌شود، دوستان آرتیست که در این گروه وارد شده‌اند می‌دانند و می‌بینند. همین قدر بگویم که هرکس ندانسته و نشناخته وارد این گروه شود و خیل نامداران عرصه‌ی هنرهای تجسمی که عضو این گروه هستند را نشناسد، می‌پندارد که به دارالمجانین وارد شده!

از گفتگوهای بی‌حاصل و از سر جهل و قرار تجمع غیر قانونی و هتاکی‌ها و پرده‌دری‌ها و بی‌ادبی‌ها که بگذریم، جولانگاه خوبی شد برای وزوز خرمگس‌هایی مثل همان آقای مریض احوال همانا که شده احمدی‌نژاد فضای مجازی و یک سال و اندی است که در ینگه‌ی دنیا نشسته و به خیال خودش دارد پته صغیر و کبیر را روی آب می‌ریزد!

به سهم خودم و اندازه‌ی گلیم خودم، از این جهل مرکب واقعا متاسفم. که مشتی است نمونه‌ی خروار بطن جامعه‌ی بیمار و فرهنگ به کما رفته‌ی ایران امروز. آن هم در پوسته‌ی فرهیختگی و روشن فکری و خود تحفه پنداری‌های مرسوم جماعت هنری.

اینجاست که آدم افسوس می‌خورد که چرا در زیمبابوه و نیکاراگوئه و کره شمالی به دنیا نیامده است!؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا